Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wacom vs. Trust

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 16:47

Hello! Jag tänkte köpa ett ritbord men snåla lite med priset. Vilket är det bästa valet av en Wacom Graphire 3 A6 och Trust Wireless 1200 (A4). Är det ok kvalitet på Trusts grejer? Jag har ju gärna lite mer plats att rita på.

/p

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 16:56

Har trust drivisar till OSX?
Wacom funkar ju som det är (och drivisar m.m. finns) så det är ju en aspekt

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 10:32

Jo, jag kollade på Trusts hemsida och det verkade finnas en till och med för 10.3. Men det var en viktig aspekt.

Jag kommer nog mest att använda ritbordet att illustrera i Illustrator med, så jag känner inte att jag egentligen behöver så supermånga tryckänslighetsnivåer och jag tror bägge borden har 512 nivåer.

/p

Ursprungligen av Perrapa:

Hello! Jag tänkte köpa ett ritbord men snåla lite med priset. Vilket är det bästa valet av en Wacom Graphire 3 A6 och Trust Wireless 1200 (A4). Är det ok kvalitet på Trusts grejer? Jag har ju gärna lite mer plats att rita på.

/p

Trust= Som en snöboll i helvetet...Eller så kan man säga man får det man betalar för...

  • Medlem
  • 2004-04-02 12:03
Ursprungligen av xplane:

Trust= Som en snöboll i helvetet...Eller så kan man säga man får det man betalar för...

Har du provat? Vad är det för fel på dem? Det är ju stor skillnad i kvalitet mellan Graphire och Intous. Vilken jämför du med?

Ähh mitt inlägg belyser bara vad jag anser om Trusts produkter i allmänhet, dom gör säker väldigt prisvärda och bra produkter, du blir säkert nöjd och glad...

Kolla runt lite på nätet vad oberoende testsajter har att säga om Trust....;)

Man får vad man betalar för i dom flesta fall och det gäller mer än väl på Trust produkter...

Köp inte Trust!

Köpte en av deras ritbord förut - ajaj
1) Wacom har patent på batteri/sladdlös penna - dvs trusts pennor har batteri i sig och väger därefter
2) Trust pennor är inte ergonomiska - de suger
3) Deras drivrutiner är skit - var tvungen att ha 1024x768 för att muspekaren inte skulle "hoppa" 2-3 pixlar i taget - trots att ritbordets tekniska upplösning borde funkat (A6-bord) med bättre upplösning på skärmen

Sen köpte jag Volito (också A6) (det här va när jag hade PC) och det va en dröm jag kunde ha 1280 på min 17" skärm utan problem..

..Nu har jag Mac och Volito är skit men Wacom är the way to go!!!

hi-5!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 16:59

Apropå Trust - tänkte jag skulle ta tillfället i akt och kapa tråden.
Finns ju äldre trådar, med inaktuella länkar, där det pratas om drivrutiner för Trust Wireless scroll 1200.
Är på jakt efter officiella eller öppna drivrutiner som skulle kunna matcha denna, kanske finns det någon form av universaldrivrutin för ritbord.

vore trist om bordet mister en del av sin funktion (är i PC-miljö ganska nöjd med bordet i förhållande till pris) pga OS. den funkar ju och så, men går inte att kalibrera, samt har ingen tryckkänslighet tillgänglig. blir som allt eller inget.

hoppas någon sitter på några svar. i'm all ears

1
Bevaka tråden