Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Editera och synca dokument? (PalmOS)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-01 14:14

Hej !

Tittar på Documents to Go. Står att deras DocumentSync bara är för Windows. Finns det inget sätt att editera dokument i Palm och ändringarna syncas med vad man har i Macen?

Mvh Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 14:40

Jo, t.ex. Documents To Go och QuickOffice

Det är preminum versionen Documents To Go som inte funkar (PowerPoint funkar inte, dock Word och Excel).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-01 14:54
Ursprungligen av Jan Erik Moström:

Jo, t.ex. Documents To Go och QuickOffice

Det är preminum versionen Documents To Go som inte funkar (PowerPoint funkar inte, dock Word och Excel).

Vilken version är det som medföljer Tungsten? Behövs alltså en uppgradering för att kunna editera och göra syncningar med Documents To Go?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 15:00

Antar att det är olika för olika modeller, jag har en T3 och det är version ... 6.005

Jag använder inte word och excel själv så jag har bara provat att det fungerar, och det gör det, men jag vet inget om vilka begränsningar det finns. Jag har provat med nåt kortare Word document, nåt AppleWorks dokument och ett mindre Excel dokument,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-01 15:19
Ursprungligen av Jan Erik Moström:

Antar att det är olika för olika modeller, jag har en T3 och det är version ... 6.005

Jag använder inte word och excel själv så jag har bara provat att det fungerar, och det gör det, men jag vet inget om vilka begränsningar det finns. Jag har provat med nåt kortare Word document, nåt AppleWorks dokument och ett mindre Excel dokument,

Har du installerat något program i Macen för att få det fungera?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 15:21

Jo, man måste installera en conduit och desktophistoria. Det fanns på CDn när jag köpte min T3a, sedan måste man aktivera med nåt serienummer som följer med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-01 15:45

Tack, då skall vi kolla igen. Det verkar alltså fungera med det som medföljer. Konstigt att Dataviz då skriver "windows only" på DocumentSync.

1
Bevaka tråden