Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: 99mac på Cebit2004

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra veckan kom vi hem ifrån CeBIT 2004 - världens största datormässa med över 6600 utställare och fler än 700.000 besökare. Vi sammanställde ett litet bildreportage som börjar i Stockholm, ni får föja med oss hela vägen ner till Hannover och tillbaka.

Vi har inte varit lika aktiva med kamerorna på själva mässområdet i år men förhoppningsvis hittar ni något kul bland våra bilder.

Fotnot: Anledningen till att bildreportaget är försenat beror på att vi har en ny server stationerad i USA för att minska trafikkostnaderna - reportage som detta kan "dra" över 30GB trafik. Vi hoppas ni har överseende med detta.

99mac besöker Cebit 2004

Coolt, jag såg inte hälften av de sakerna ni plåtat när jag var där (iof så kollade jag inte lika mycket på mobiltelefoner som ni). Sprang mest på möte efter möte kändes det som...

Såg att du försökte göra lite reklam i sweclockers forum men det försvann fort
Läser reportaget efter maten.

Det är väldigt konstigt eftersom Bijan och Edin har godkänt att vi skulle skriva om det på Sweclockers. Jag får nog svar på det om några timmar. Relationerna mellan 99mac och Sweclockers är för övrigt väldigt goda.

Jag kan faktiskt tipsa om Sweclockers reportage ifrån Cebit, snacka om att vi har olika intresseområden! http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_040326_cebit2004.php?page=1

Ursprungligen av Björnström:

Jag kan faktiskt tipsa om Sweclockers reportage ifrån Cebit, snacka om att vi har olika intresseområden! http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_040326_cebit2004.php?page=1

Hehe, kretskortsporr!

Kul reportage!
Tråkigt att jag inte hade tid att åka ner i år Jag var där på världsutställningen och kan intyga att mässområdet är gigantiskt Har redan bokat in Cebit 05 i kalendern för att inget annat ska komma emellan...
Men hur var det Martin, någon riktig killer pressenterades väl ändå inte i år va?

/Kristofer

  • Medlem
  • 2004-03-29 22:59

Roligabilder Martin och Mats! Tack för att ni delade med er

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-03-30 09:19

Uhu, önskar att jag var rik så jag hade råd att åka på sånt också.
Kul att ni lägger upp bilder så man kan dregla och önska att man var där

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-30 12:43

Kanske lite OT, men var HDTV något som märktes av på CeBIT? Jag upplever att HDTV-snacket är lite på gång igen efter en tynande tillvaro, det snackades ju en hel del i början på 90-talet.

Roligt med lite bilder. Jag tror att det är svårt att få en uppfattning om hur stort det är förrän man har besökt mässan. Förhoppningsvis tittar jag förbi någon av de kommande!

//fredrik

Något som är lite knepigt att förstå av bilderna är vidden av mässan. Det är inte roligt att täcka Cebit eftersom det är så enormt mycket av allting - om man ska göra ett bra reportage måste man vara grymt motiverad och intresserad samt lägga 3-5 dagar skulle jag säga.

Vi har blivit lite "tekniktrötta" efter några års besökande så vi var ganska fokuserade på just våra intresseområden. Jag har tittat på nya produkter för Speedmania och träffat mina asiatiska leverantörer - Mats har kollat mycket på kameror och tillbehör.

Nästa år skulle vi kunna göra ett fetare reportage och kanske ta översiktsbilder ifrån hallarna för att man ska få en bättre bild av storleken, det vore inte svårt att ta några tusen bilder faktiskt. Men det är inte ett jobb jag tar på mig som "privatperson" - det är helt enkelt för mycket jobb.

Tack för alla bilder.

Jag vill ha en så'n där Zalman Reserator som Sweclockers kollade på. Inte för att min G4 behöver det, men det vore ju schysst med den där radiatorn på skrivbordet. Om folk frågar vad det är kan man ju lite coolt säga att det är kyltornet för uranstavarna.

Vad var det för bil ni åkte med?

/Klas

Ursprungligen av speedbird:

Vad var det för bil ni åkte med?

/Klas

Jag gissar på en Lexus RX300 (men har egentligen igen aning;-)

Ursprungligen av speedbird:

Vad var det för bil ni åkte med?

/Klas

Det var en Lexus LS430 som vi hyrde ifrån AVIS (jag har ingen bil). Den var helt ny och hade en massa knappar som vi aldrig sett maken till tidigare. Jag funderar på att skriva en grej på Offtopic.se när vi öppnar "Offtopic testar" inom kort.

Förresten. Det är sommartid nu....

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-03-30 19:06

många läckra bilder
mvh

  • Oregistrerad
  • 2004-03-30 19:39

Vilken kamera är bilderna tagna med?

Ursprungligen av oskarrr:

Vilken kamera är bilderna tagna med?

Bilderna är tagna med 99mac:s Canon EOS D60 och EOS 1Ds.

1
Bevaka tråden