Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kommer det ut en ny mac nästa månad??

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-25 11:45

hur monga prosent är det i gentligen att det kommer ut en ny mac nästa månad i gentligen eller är det bara rykten?

bara undra för jag tenker köpa en G5 eller en nyare ver om det kommer ut en ny

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-25 12:20

Det är nog inte bara rykten. På http://buyersguide.macrumors.com/ säger man "Don't Buy - Updates soon" så försök att vänta ytterligare en tid.

  • Medlem
  • 2004-03-25 13:56

tror ni pris skilnaden kommer va stor met det den är nu? altså kommer den updaterade kossta mycket mer?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-03-25 14:02

Tror inte att de kommer att kosta så mycket mer, lite mer kanske. Men priserna på de datorer som nu finns att köpa kommer säkert att sänkas när de nya kommer. Jag väntar också på att beställa en ny powermac, jobbigt är det att vänta - och vänta - och vänta ....

  • Medlem
  • 2004-03-25 14:58

jag tenkte skafa detta
Power Mac G5 - Dual 2GHz
AirPort Extreme Card
DVD-R/CD-RW
Apple Keyboard
ATI Radeon 9800 Pro 128MB, ADC/DVI
None
Dual 2GHz PowerPC G5
1GB DDR400 SDRAM (PC3200) - 2x512MB
160GB Serial ATA
Mac OS X
Bluetooth Module
iSight
AppleCare Protection Plan for Power
Apple Wireless Keyboard
AirPort Extreme Base Station (witho
Apple Wireless Mouse

men får se jag tar det genom student lån så det blir mycket biligare att köpa en om jag köpte utan student rabat.. det henger på min pappas kredit uplysning he :rolleyes: hål tumarna nu att jag får den men ska inte ansöka inan slutet på nesta månad troligen vill se om det kommer ut en ny G5

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-25 15:43

Vi ber tillsammans:
"Snälla Gud, gör så att pappa blir kreditvärdig. Jag vill så gärna köpa en ny Power Mac"

Ursprungligen av Macus:

Vi ber tillsammans:
"Snälla Gud, gör så att pappa blir kreditvärdig. Jag vill så gärna köpa en ny Power Mac"

Hehe.

  • Medlem
  • 2004-03-25 17:50
Ursprungligen av Macus:

Vi ber tillsammans:
"Snälla Gud, gör så att pappa blir kreditvärdig. Jag vill så gärna köpa en ny Power Mac"

du glömde seja amen

  • Medlem
  • 2004-03-26 10:13
Ursprungligen av Macus:

Vi ber tillsammans:
"Snälla Gud, gör så att pappa blir kreditvärdig. Jag vill så gärna köpa en ny Power Mac"

I min familj är dt jag som är "pappa", så jag ber frenetiskt, med inslag av tungomålstalande och liikutuksia.

Jag beställde en Cinema Display från Apple igår så det kommer säkert nya skärmar vilken dag som helst.

Nästa månad vet jag inget om, men jag vågar påstå att Apple kommer/tvingas släppa en ny prisvärd dator med G5 processor ganska snart. Det måste dom om dom skall hänga med... Även budgetdatorer på den mörka sidan är tillräckligt snabba och ruskigt billiga i jämförelse. Det skulle vara kul med en ny Cube-aktig sak med 1.6Mhz G5:a för låt säga 8 000 - 10 000:- eller så.

  • Medlem
  • 2004-03-26 10:50
Ursprungligen av whoami:

Det skulle vara kul med en ny Cube-aktig sak med 1.6Mhz G5:a för låt säga 8 000 - 10 000:- eller så.

Exactemente! Det är kanske det vi ska be till Gud om å det snaraste, inte pappas kreditvärdighet?

Jag känner mig tjatig, men allt jag begär är en liten bärbar G5:a. Jag vill inte ha G4:a, ok Apple?

Ursprungligen av Patrik Hamberg:

Jag känner mig tjatig, men allt jag begär är en liten bärbar G5:a. Jag vill inte ha G4:a, ok Apple?

Min PBG3 är ganska varm på undersidan efter att ha gått en stund, och G3 är en av de mest strömsnåla processorerna. G5 har inte riktigt samma kvalifikationer. Jag vet inte om jag vill ha en PBG5 om den låter SCHHHHHHH!!!! hela tiden, och väger ett halvkilo extra och är en liter större för alla fläktars skull.

Jag misstänker att Apple har liknande tankar och jobbar på PBG5 allt eftersom det blir möjligt.

Ursprungligen av Patrik Hamberg:

Jag känner mig tjatig, men allt jag begär är en liten bärbar G5:a. Jag vill inte ha G4:a, ok Apple?

Tur du sa det, jag tror Apple inte visste om att det fanns ett sånt behov förrän nu, dom har ju haft en modell med G5 helt färdig men inte riktigt vetat när dom ska släppa den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-26 09:50

G5-processorn är i dagsläget så pass stor och strömkrävande att det antagligen kommer dröja innan den kommer i bärbara datorer.
Men man vet ju iofs inte med Apple...

  • Medlem
  • 2004-03-26 12:53

är det bara jag som får en fasa att pinhed kommer och helsa på mej när jag rör en cube?

på tisdag

Det hade kommit en nu mac nästa månad om den 1:a varit en tisdag. Om du köper senare kan du inte ångra dig lika tidigt som om du köper nu.

Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Om du köper senare kan du inte ångra dig lika tidigt som om du köper nu.

Detta måste ju vara veckans skarpaste formulering! Mer mitt i prick kan det inte bli...

Går själv i väntans tider, vill så illa gärna införskaffa en ny mac, men det känns lite surt att lägga så inhemult mycket pengar på en dator (vill ha en imac 17") som blir totalt förnedrad i prestanda av en hälften så dyr pc.
Även den "billiga" emac:en är ju fullständigt akterseglad jämfört med pcburkar i samma prisklass. Man ska vara rejält pc-allergisk för att inte fundera en smula på hur Apple ska kunna sälja några konsumentdatorer om det inte blir en ordentlig uppgradering snart.

Har inte läst hela denna tråd men häromdagen fanns följande på www.hardmac.com - undrar om svenska återförsäljare känner igen detta och äntligen fått vettiga marginaler:

We received many French resellers testimonies.
Here's one:

- the price I buy the PowerBook 12" TFT 1GHz combo CD-RW/DVD dropped by 290 € with two resellers : Tech Data and Ingram Micro.

- the Apple official retail price was still not adjusted by those guys and the AppleStore, thus public price is still of 1,599 € for a combo DVD/CD-RW and 1799 € for the SuperDrive. Never had such huge margins selling the Apple brand !

- the price dropped because of Apple's choice indeed....

- the two versions of the 12" TFT PowerBook are available there in huge amounts.

It is actually so unusual to have such a margin with Apple, one may really wonder why. There is one reason we see: this machine probably doesn't sell well. By raising the retailers margin, Apple probably hope they'll push it more to the consumers, so it will probably become their 'better' Apple portable product

1
Bevaka tråden