Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilken typ av dvd-skiva??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis kopt en powerbook 15" och tankte forsoka mig pa att branna lite dvd-skivor. Jag undrar da vilken typ av skivor man ska anvanda...jag har forstatt att det finns massor att valja pa....olika klasser, plus och minus osv. Kan nan tipsa mig om vilken typ som gar att anvanda i brannaren i en alubook?? tack pa forhand!

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-03-30 11:25
Ursprungligen av xantipa:

Jag har precis kopt en powerbook 15" och tankte forsoka mig pa att branna lite dvd-skivor. Jag undrar da vilken typ av skivor man ska anvanda...jag har forstatt att det finns massor att valja pa....olika klasser, plus och minus osv. Kan nan tipsa mig om vilken typ som gar att anvanda i brannaren i en alubook?? tack pa forhand!

Satsa på DVD-R eller DVD-RW, jag tror inte att DVD+R fungerar i din brännare.
/Mattias

Fungerar DVD-RW?!
Så bra det vore!
Fungerar det på en iMac med superdrive också?

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-03-30 14:19

Fel av mig, de som sitter Powerbooksen verkar inte stödja DVD-RW bara DVD-R/CD-RW.

http://www.apple.com/se/powerbook/superdrive.html

Enligt Apples specar stöder inte heller G5orna DVD-RW, men det gör de när det väl kommer till krita. Kollade just på en nyinköpt PB 12" här på kontoret och i Apple System Profiler (Systeminformation under svenska system) så står det att det är en CD-RW/DVD-RW-enhet.

Har dock inte testat att bränna någon DVD-RW-skiva ska tilläggas...

Min första generationes PB 17" klarar DVD-RW. Visserligen har jag uppdaterat firmware:et(öh?), men det ska ju vara samma optiska enhet som i de nyare böckerna.

1
Bevaka tråden