Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag till kommande G6 design

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 12:40

Efter som jag tycker att G4's design var bättre än G5 så är mitt förslag till nästa generation macar ska vara svart marmorfinish(grön eller rödmarmorering) med aerodynamisk utformning med rullmus, givetvis med matchande utseende på cinemadisplay.
Det vore en uppgradering av utseendet på G5(radiator!). Synpunkter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-23 12:52

Jag säger att apple gärna får göra den i rosa frigolit med näver detaljer lite genomskilnig packtejp,, jag tror helt klart att det skulle kunna bli en hit, dessutom jävligt snyggt.

Ursprungligen av Fredric:

Jag säger att apple gärna får göra den i rosa frigolit med näver detaljer lite genomskilnig packtejp,, jag tror helt klart att det skulle kunna bli en hit, dessutom jävligt snyggt.

Ja och varför inte en specialmodell i oranget gummi med olika bruna mönster på t.ex. blommor och kaffefilter?

Varför inte köra med återvunnet papper?? Kan bli coolt och rätt..

beige

Klart Jobs gör det oväntade: En beige — riktigt gräddig — ellipsoid, med en skärm som kan ställas på både högkant och wide/landscape. I med en mobilvariant av ATI 9800Pro och integrerar ATI displays i OS X. Allt i äkta bakelit. En ny trådlös (bluetooth) mus med iPodsnurr i stället för scrollhjul, inbyggd hårddisk och batteri, samt firewire/USB2 anslutning. Att ta med!! Utfällbar display, förståss. Säljs separat som iMuse. I lyxmodellen, iMute, får du inbyggd telefonfunktion från Sonyericsson och Salling Clicker på köpet.
KOM IHÅG, du läste det här först.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-03-29 21:53

Bäverskinn och pepitarutig gaffatejp.
Med ett kallpressat motiv av Wozniaks solbrillor på DVD-släden.

Trust me.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 22:02

G5:an är den bästa direkt kylda Macen på länge. Låga flödeshastigheter, stora kanaler och till lika stora kylflänsar borgar för ett lågt tryckfall i systemet och därför låga ljud. Flerhastighets fläktar (som används på X 2000) gör att ljudet inte blir högre än nödvändigt. Flödesmekansikt är G5 and smart konstruerad.

Nästa maskin kanske borde vara otroligt kompakt modell med vätskekyla och möjlighet att lägga kylaggregatet på annan plats? (Kylsystemet kunde ha pump och fläkt på ett och samma ställe och kanske kunde förläggas till ett annat rum). Baksidan på det är att vi inte är vana att CPUer består av två delar.

Vem vet....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-30 08:49
Ursprungligen av Karl Peter:

Efter som jag tycker att G4's design var bättre än G5 så är mitt förslag till nästa generation macar ska vara svart marmorfinish(grön eller rödmarmorering) med aerodynamisk utformning med rullmus, givetvis med matchande utseende på cinemadisplay.
Det vore en uppgradering av utseendet på G5(radiator!). Synpunkter?

ha ha, jag trodde du menade den kommande processorn G6. G4 bättre design än G5? Svart marmorfinish? :D, tänkte att jag bryr väl mig föga om hur processorn ser ut på utsidan!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden