Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det första du får av detta företagsnamn?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-29 18:54

xplosiveVision

1) Vad är första tanken som slår dig när du ser ovan nämnda företagsnamn?

2) Inom vilket fält tror du ovan nämnda företagsnamn är i?

3) Associationer? Positivt? Negativt?

Ett namn som "stakar" sig när man ska säga det. Xplovision är rundare i så fall.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:17

varför inte bara "xplosive" eller xVision...
gissar att xplosiveBunny (det absolut första som hoppade upp i huvudet) inte passar sig här va?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 20:18

För stakigt.

Namnet flyter inte riktigt om man ska uttala det och om man vill slippa bokstavera sitt företagsnamn varje gång någon ska skriva ner det så ska man satsa på något enklare.

  • Medlem
  • 2004-03-29 20:24

Alldeles för många konsonanter. Jag leds till att tro att det handlar om nån spoling med basketkorg på pojkrummet som inte kan tygla sig och har startat en skithäftig wäbbdisajnITkonsultmanagementfirma. Eller nåt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-08 19:47
Ursprungligen av Baron:

Jag leds till att tro att det handlar om nån spoling med basketkorg på pojkrummet som inte kan tygla sig och har startat en skithäftig wäbbdisajnITkonsultmanagementfirma.

Tänkte jag också på. Bättre att blända med utfört arbete istället för företagsnamn.

Jag håller med föregående talare. Det känns lite "vi tycker att vi är coola uppstickare" över namnet. Ta hellre ett kortare namn som är lätt att uttala och minnas.

  • Medlem
  • 2004-03-29 21:15

du kommer att få bokstavera det varenda dag för folk du pratar med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-29 22:42

lite mkt dotcom över det...
eftersom min fantasi e noll har jag tyvärr inga förslag på bättre namn.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-29 22:58

Jag håller med föregående talare. Det är alldeles för svårt att läsa och uttala och det kommer att bli problem om du ska ge din e-postadress muntligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 11:46

Dessutom låter det som allt annat. Men på fråga 2 svarar jag att ni nog ägnar er åt något med rörliga bilder.

Sisters of Mercy gjorde en platta som heter Vision Thing. Det är en jättedålig skiva, men ett jättebra företagsnamn. Mycket mer intresseväckande och vågat. Vart kan jag skicka fakturan?

Tja
/Henrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-02 12:20

Låter som ett filmbolag tycker jag.

"Universal presents - a film by xplosiveVision ..."

Ett tufft namn som behöver komprimeras eller arbetas om.

Associationer till företag i samma bransch men mer ett gäng killar osm har slagit sig samman.

Kör det en vända till så tror jag att det blir superbra!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 13:40

Allt med "X" är skitlöjligt. Dags att släppa det där mytiska om bokstaven.

Z är lika löjligt, förresten.

Ursprungligen av Kira:

Allt med "X" är skitlöjligt. Dags att släppa det där mytiska om bokstaven.

Z är lika löjligt, förresten.

Fast företagsnamn som innehåller X kommer folk ihåg lättare , iaf enligt varumärkesundersökningar.

Ursprungligen av jazzper:

Fast företagsnamn som innehåller X kommer folk ihåg lättare , iaf enligt varumärkesundersökningar.

Det där har jag också hört. Lite spännande att ingen verkar veta vilken undersökning som menas bara... Kan vara den från första upplagan av Positioning: The Battle for Your Mind av Al Ries och Jack Trout, men det avsnittet är väl borttaget i den reviderade upplagan har jag för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-08 21:56

Gillar inte att det börjar med liten bokstav och att det är så kraxigt med alla konsonanter. Byt till ett namn som beskriver vad du arbetar med istället!

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2004-04-09 10:27

Namnet är ett äkta it-bubblenamn från 1990-talet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-09 11:33

Jag tror att ni jobbar med specialeffekter och post production på video, kanske till reklam och musikvideo. jag kan ju inte den branchen men namnet låter kanske lite "Straight out of HyperIsland" i klangen...

Och som någon annan sa, ni kommer inte att få ett enda paket eller brev med namnet rättstavat!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-04-09 13:18

Äcksplosivvisjon - Ni ringer å vi spränger!

Sulle dä va bra de?

Håller inte alls med om att det skulle vara svåruttalat eller svårstavat. Iaf då x:et, som känns ganska fånigt, flankeras av ett stort E.

Jag tror likt axpax att det handlar om specialeffekter. Kanske en touch av 3d (vilket förmodligen bara beror på att jag arbetat med Cinema4d 23 timmar om dygnet senaste veckan...).

Varför ska det vara på engelska?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 22:56

Påminner om Sonys bilsystem, Xpliod eller vad det heter.

1
Bevaka tråden