Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DI ger med sig!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:08

Nu har Digital Illusions bestämt sig för att låta Aspyr konvertera BF1942 och en expansion till macen!

Kolla här!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:21

Med risk för att låta som en otrolig messerschmidt, Digital Illusions förkortas DICE och DI är i själva verket Dagens Industri.

Men faktum kvarstår, det är otroligt mäktigt att BF1942 kommer till mac! Bättre spel får man leta efter.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:25
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Med risk för att låta som en otrolig messerschmidt, Digital Illusions förkortas DICE och DI är i själva verket Dagens Industri. =).

Är inte det Dramatiska Institutet?...

  • Medlem
  • 2004-04-01 23:31
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Med risk för att låta som en otrolig messerschmidt, Digital Illusions förkortas DICE och DI är i själva verket Dagens Industri.

CE (Computer Entertainment) är något nytt i DI sammanhang vilket du förstås hade vetat om du hade varit med från början

Samt inget är nytt med 'Road to Rome' då detta var med i dealen med Aspyr från början.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-29 19:26

Min tanke också, vadå Dagens Industri ger med sig? Snopet, men ascool att BF1942 kommer till Mac, råcool spel...

Härligt! På tal om BF 1942, så ska jag spela det på FOI om en och en halv vecka samtidigt som dom mäter och observerar en massa variabler på mig och mina kamrater.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 21:49

Äh…ni fattade ju eller hur. Orkade inte skriva två jobbigt långa ord i onödan.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-03-31 22:14
Ursprungligen av Arcane02:

Äh…ni fattade ju eller hur. Orkade inte skriva två jobbigt långa ord i onödan.

Jag trodde faktiskt att DI hade gjort någon förbättring med deras hemsida eller nått när jag läste rubriken. Man kan säga att du lyckats med att locka en annan målgrupp än den du först tänkt på

Jag har förtydligat ämnesraden för att undvika förvirring. Jag läste 'Dagens Industri' också.

Ursprungligen av Arcane02:

Nu har Digital Illusions bestämt sig för att låta Aspyr konvertera BF1942 och en expansion till macen!

Kolla här!

Läser du inte nyheterna och forumen?

Jag förstår inte riktigt syftningen på "ger med sig", har de varit emot en Mac-klon???

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 00:53
Ursprungligen av William WM:

Jag förstår inte riktigt syftningen på "ger med sig", har de varit emot en Mac-klon???

I någon intervju med ASPIRE jobbare så hade DICE's vd många ggr nekat någon BF realease pågrund av att änvändarskaran var för liten......

Klart det blir liten användarskara om det inte finns någon portning för maccen...

Ursprungligen av jockeleu:

I någon intervju med ASPIRE jobbare så hade DICE's vd många ggr nekat någon BF realease pågrund av att änvändarskaran var för liten......

Ja förmodligen för att Aspyr från början ville att DICE skulle stå för delar av kostnaden för portningen. Då kanske DICE inte var intresserade.
Men vi vet inget om hur förfrågningar och avtal sett ut, så det är ju bara spekulationer.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 02:46
Citat:

CE (Computer Entertainment) är något nytt i DI sammanhang vilket du förstås hade vetat om du hade varit med från början

Med tanke på att jag har en kompis som jobbar på DICE visste jag om detta I vardagligt tal kallas företaget som du vet bara DICE eller Digital Illusions. Därav att jag inte skrev ut Computer Entertainment.

Jag skall givetvis bli nogrannare i framtiden när jag omnämner företaget i fråga =P

  • Medlem
  • 2004-04-06 10:20
Ursprungligen av Patrick Lindgren:

Med tanke på att jag har en kompis som jobbar på DICE visste jag om detta I vardagligt tal kallas företaget som du vet bara DICE eller Digital Illusions. Därav att jag inte skrev ut Computer Entertainment.

Jag skall givetvis bli nogrannare i framtiden när jag omnämner företaget i fråga =P

Inte för min skull... jag är så gammal i gemet att DI passar perfekt för mig. Det var det som jag skrev ovan.

Det bästa är väl att skriva Digital Illusions för att undvika missförstånd här

Vad är PROBLEMET egentligen!?

Ursprungligen av xplane:

Vad är PROBLEMET egentligen!?

Hur så?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 11:58

Hahaha, den här tråden är rolig...

1
Bevaka tråden