Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teman till Z600

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har precis skaffat mig en Z600 och håller på att pilla i inställningarna. Nu undrar jag. Kan jag göra egna "teman". Jag har via bluetooth hämtat en "temafil" från mobilen för att jag hade förhoppningar att kunna öppna den och göra de ändringar jag ville. Det visade sig att filen har ändelsen .thm. Jag kan inte öppna denna fil.

Går det att göra egna teman? och i så fall hur?

/Per

  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 22:17

Teman till ericsson telefoner är rätt enkelt att pilla med. Själva .thm filen är en vanlig zipfil med annan ändelse, i denna finns alla bilder samt en xml och en .txt fil som beskriver hur temat ser ut och vilka delar som ingår i det. Du kan skapa/ändra teman för hand eller också köpa PhoneAgent.

jag ahr gjort ett 40-tal hitentills och det är extremt enkelt med PhoneAgent!

  • Medlem
  • 2004-03-27 23:36
Ursprungligen av pizzabudet:

jag ahr gjort ett 40-tal hitentills och det är extremt enkelt med PhoneAgent!

Intressant! Har du möjlighet att dela med dig? Jag letar fortfarande efter ett bra tema.

/majk

Ursprungligen av majk:

Intressant! Har du möjlighet att dela med dig? Jag letar fortfarande efter ett bra tema.

/majk

Det kommer finnas på min websida inom kort. Skall bara bli klar med hur jag skall få download funktionen att funka som jag vill.

  • Medlem
  • 2004-03-28 17:36
Ursprungligen av pizzabudet:

Det kommer finnas på min websida inom kort. Skall bara bli klar med hur jag skall få download funktionen att funka som jag vill.

Kanon! Jag väntar tålmodigt

Tack för alla svar!

Tack, ska testa PhoneAgent!

eller är det någon som har ett "mactema" att dela med sig av?

/Per

Ursprungligen av Per Lundin:

eller är det någon som har ett "mactema" att dela med sig av?

Se länk längst ner i detta inlägg: http://99mac.se/forum/showthread.php?p=344084&highlight=teman#post344084

  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 11:00

Jag använder den här på min T630:

http://www.myt610.net/preview.php?id=6715

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-03-31 11:55

Det kommer ju ett gäng teman med Phoneagent. Bara att plocka in med Bluetooth.

1
Bevaka tråden