Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6230?

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 10:51

Blev minst sagt förvånad igår då jag, i mitt letande efter en ny mobiltelefon, hittade Nokia 6230.

Den har ju mp3, radio, kamera (som även tar rörliga bilder), bluetoth och en massa annat . . . och på Katshing kostar den bara 3820 inkl frakt . . . tycker i alla fall jag är ett bra pris för en telefon som har så mycket.

Frågan är nu bara om den verkligen är bra? Är det någon som har testat telefonen eler läst någon recension om den? (Det enda jag har hitttar är konsumentrecensioner gjorda på pricerunner)

vore kul att få veta om den är så pass bra som jag tycker att den verkar...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-20 11:26

Håller med dig verkar klart intressant, vore kul att höra någon som testat den.

Den släpps vecka 13, jag kan återkomma med en liten recension då.

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2004-03-21 01:33

Nu är det ju bara att hoppas på att man kan koppla in sina egna hörlurar . . . det kan man ju inte på nokia 3300 och det är ju ...ja.. minst sagt uselt

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 22:58

Ingen som vet något nytt?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 12:38

Jag väntar, och väntar, och väntar... dock inte så tålmodigt längre. Kollar dagligen olika forum och sajter för att se om den dykt upp någonstans. Det är inte många dagar kvar på första kvartalet nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 12:41
  • Medlem
  • 2004-03-23 13:42

6230 är nog mkt. trevlig men kameran verkar vara en besvikelse. Dessutom så klarar den väl bara minneskort upp till 32 Mb tror jag vilket inte är så mycket.
Taltiderna är ju också ganska korta på Nokia, 4-5 timmar krymper snabbt, jag vet...
Bättre att vänta till megapixel-kamerorna kommer i telefonerna, bl.a. sony-ericsson kommer ju med det snart.

PS: Sen så är ju Nokia notoriskt dåliga på SAR-värdena. DS.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 13:59

"Det finns inte någon adapter till Nokia 6230 för att kunna använda andra
hörlurar än de som Nokia säljer."

Buhu! Där försvann min lust att få tag i den här telefonen. . . förstår inte varför de sätter in mp3-funktion i telefonerna när man ändå inte får något bra ljud

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-03-23 18:31

Att dessutom Nokia envisas med att placera minneskortet UNDER batteriet gör inte telefonen mer lätthanterlig som MP3 spelare. Fast värst är nog nGage där man måste demontera halva telefonen för att kunna byta spel.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 10:34

Hmm, tycker kanske ändå att telefonen kan vara intressant pga av priset och
även designen. Jag tror definitivt det finns en målgrupp som bara vill ha
en en helt vanlig telefon utan crazy design där knapparna sitter helt sjukt...
alla är ju inte 15år som köper telefoner?! Men förståss, kan man bara trycka
in gammalt mmc minne upp till 32 MB känns den ju redan gammal.

Angående hörlurar finns det ju handsfree med två lurar så att man kan plugga in
och lyssna på musik. Ljudet kan väl inte vara helt kass eller...

Undrar bara hur det går att synka Nokia telefonen med mac? Deras programvara
stödjer väl inte mac. Nån som vet.

På Nokias sajt står det inget om att den inte klarar mer än 32MB MMC-minnen.
Har detta stått i något test av telefonen?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-25 08:32

Jag har inte hört nåt om en begränsning på 32 MB. Däremot har jag för mig att jag läst att det fungerar utmärkt med större minnen. Kommer inte ihåg var dock. Telefonen levereras ju med 32 MB MMC, så det vore ju helt idiotiskt att inte kunna utöka minnesstorleken med större kort.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-28 19:56
Ursprungligen av Mattias Malm:

Jag har inte hört nåt om en begränsning på 32 MB. Däremot har jag för mig att jag läst att det fungerar utmärkt med större minnen. Kommer inte ihåg var dock. Telefonen levereras ju med 32 MB MMC, så det vore ju helt idiotiskt att inte kunna utöka minnesstorleken med större kort.

Det är bara att köpa ett större mmc-kort om man vill utöka minnet. Finns 256 mb för runt 800:-

Beställde min för 3 veckor sedan men Får den imorgon !!!
Vad gäller Mp3 så .. störs det inte så mkt att man inte får plats med så mkt.. köpte en Mini Ipod idag juh
Däremot köpte jag en Panasonic X70 för 2 veckor sedan .. varför vet jag inte.. blir till att sälja

Ngn som vill ha ?? Inkl Headset Bluetooth.. fungerar klockrent till OSX.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 13:44

Har du fått telefonen än motif? Berätta gärna om den i så fall. Snälla...

Ursprungligen av Mattias Malm:

Har du fått telefonen än motif? Berätta gärna om den i så fall. Snälla...

Yepp jag fick den förra veckan... Den är grymt snygg i verkligheten.
Massa funktioner och ändå så liten är ngt som jag sätter stor vikt på.
Jämfört med mina tidigare modeller X70, E700, T610, 6610, 6600, 7250 att bara nämna några så är denna helt klart bäst när det gäller funktion + utfromning.

Funkar gör den också klockrnt tll macen har i.f.s bara gjort enklare överföringar av ljud / bilder men det går smidigt och Nokia är ju som bekant ganska enlka att förstå så det behövs inte mkt för att komma igång och utforska telefonen.

Nokia 6230 är en telefon jag varmt rekommenderar !!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-30 17:36
Ursprungligen av motif:

Yepp jag fick den förra veckan... Den är grymt snygg i verkligheten.
Massa funktioner och ändå så liten är ngt som jag sätter stor vikt på.
Jämfört med mina tidigare modeller X70, E700, T610, 6610, 6600, 7250 att bara nämna några så är denna helt klart bäst när det gäller funktion + utfromning.

Funkar gör den också klockrnt tll macen har i.f.s bara gjort enklare överföringar av ljud / bilder men det går smidigt och Nokia är ju som bekant ganska enlka att förstå så det behövs inte mkt för att komma igång och utforska telefonen.

Nokia 6230 är en telefon jag varmt rekommenderar !!

Är kalendern motsvarande till den i T610?

Fick en 6230 idag, och har bara hunnit snabbkolla att skicka adresser från Adressboken och överföra bakgrundsbild (Apple-logga, vad annars?) till telefon och det funkar hur bra som helst. Överlag känns det mycket mer gedigen än den 6610 jag hade innan.

Ursprungligen av Michael Nord:

Fick en 6230 idag, och har bara hunnit snabbkolla att skicka adresser från Adressboken och överföra bakgrundsbild (Apple-logga, vad annars?) till telefon och det funkar hur bra som helst. Överlag känns det mycket mer gedigen än den 6610 jag hade innan.

Vet du om det går att få bort operatöstexten typ Vodafon SE.. är ju inte så kul att ha rakt över bakgrundsbilderna.
På min X70 samt E700 kunde man ta bort att den inte skulle visa den texten..

Ngn annan som vet annars ?

Ursprungligen av motif:

Vet du om det går att få bort operatöstexten typ Vodafon SE.. är ju inte så kul att ha rakt över bakgrundsbilderna.
På min X70 samt E700 kunde man ta bort att den inte skulle visa den texten..

Ngn annan som vet annars ?

Nej, jag har inte hittat något sätt att göra det...

När vi ändå är inne på avdelningen Frågor & Svar: är det meningen att det ska gå att skicka mer än ett kort åt gången från Adressboken till telefonen? Det tas i alla fall bara emot ett kort i taget.

Ursprungligen av Michael Nord:

Nej, jag har inte hittat något sätt att göra det...

När vi ändå är inne på avdelningen Frågor & Svar: är det meningen att det ska gå att skicka mer än ett kort åt gången från Adressboken till telefonen? Det tas i alla fall bara emot ett kort i taget.

Lyckas också bara skicka ett & ett.
Bilder följer inte med men går ju sända över och kopplas till användarens telefonnummer så det visas bild på Han/Hon som ringer,

  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 21:42

Tittade in på SIBA idag och kom ut med en Nokia 6230! Känns riktigt roligt att Nokia lyckades få ut den under första kvartalet. Jag blev positivt överraskad av att det var med en handsfree (HDS-3). Telefonen ligger på laddning nu, men jag ser fram emot att testa den!

  • Medlem
  • 2004-04-01 09:34
Ursprungligen av Mattias Malm:

Tittade in på SIBA idag och kom ut med en Nokia 6230! Känns riktigt roligt att Nokia lyckades få ut den under första kvartalet. Jag blev positivt överraskad av att det var med en handsfree (HDS-3). Telefonen ligger på laddning nu, men jag ser fram emot att testa den!

Ingår alltid handsfree eller är det en special deal hos Siba ?
Hade tänkt köpa min hos Katshing

Ursprungligen av NoAce:

Ingår alltid handsfree eller är det en special deal hos Siba ?
Hade tänkt köpa min hos Katshing

Nokia skickar alltid med Headset till Radio telefonerna.
Det är stereo headset som också kan användas för röstsamtal, lyssnar man på radio så tonas musiken ner och sen är det bara att prata.

Jag har annars ett Bluetooth headset att sälja Plantronics.
400Kr

  • Medlem
  • 2004-04-01 09:42

Tack för infon, jobbar du som säljare eller ?

Ursprungligen av NoAce:

Tack för infon, jobbar du som säljare eller ?

Kan man tro det eller vad ?
Tycker bara 6230 är en av de "bättre" telefonerna på marknaden just nu

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-04-01 11:01
Ursprungligen av motif:

Nokia skickar alltid med Headset till Radio telefonerna.
Det är stereo headset som också kan användas för röstsamtal, lyssnar man på radio så tonas musiken ner och sen är det bara att prata.

Jag har annars ett Bluetooth headset att sälja Plantronics.
400Kr

Jasså undrar vart headsetet låg till 6510orna

Plantronics headseten suger väl rätt rejält har jag hört

Ursprungligen av maccis:

Jasså undrar vart headsetet låg till 6510orna

Plantronics headseten suger väl rätt rejält har jag hört

Som tur är finns det folk som gillar skräp..
Fick den ju med telefonen så vad skall jag göra säga att NÄ.. får jag den så tar jag ingen telefon

Bevaka tråden