Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia har stängt port 25 (utgående epost)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-25 09:32

En FYI, då Telia inte meddelar sig särskilt väl.

Telia har stängt port 25.

Använd smtprelay1.telia.com som utgående epostserver.

Inträffade idag, man är tacksam för att man får veta sånt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-25 09:35

Telia har väl informerat såväl via mail som via startsidan (som man ju iofs knappt besöker (tack för det, macicx), haha!)?

Misstänker dock att många inte loggar in på "vanligt" sätt, så det är bra att du belyser detta.

Ja, jag är också "drabbad" och MacICx-beroende.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-25 10:15

En router skjuter informationsbiten i sank på samma sätt.

Aha, det var därför man inte visste om det? Borde man inte få ett mail iallafall?

Jag kör med mail1.telia.com nu, det verkar funka. Är den andra servern bättre på något vis?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-03-25 11:06

Fasen, jag har problem med mor å far e-post och ändrade till den där men hjälpte inte..

Ändra som sagt till smtprelay1.telia.com så ska det funka...

Jag har Telia ADSL och har stora problem med min mail på mac.com, finns det ett samband?
Fungerar inte smtp.mac.com med Telia längre?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-25 12:58

Jag har Telia Adsl och efter att ha ändrat till smtprelay1.telia.com så fungerade min mac.com adress igen. Telia har inte varit så utförliga i sin information om detta, men det har antytts i olika tidningar att något är på gång. De kanske har sagt något i inloggningen, men jag är också Macicx/telialoginslipper-beroende.

Sören

Min utgående mail slutade också fungera plötsligt igår kväll (comhem-abb och mac.com-mail). Jävligt irriterande när man sitter och ska skicka mail och det tog en stund innan jag sökte mig till comhem.se för att själv finna svaret - jag har då inte fått varken mail eller snigelpost om detta!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-25 14:08
Ursprungligen av Johan Andersson:

Min utgående mail slutade också fungera plötsligt igår kväll (comhem-abb och mac.com-mail). Jävligt irriterande när man sitter och ska skicka mail och det tog en stund innan jag sökte mig till comhem.se för att själv finna svaret - jag har då inte fått varken mail eller snigelpost om detta!

När du loggar in via 10.0.0.6/login1.comhem.se så slussas du vidare till http://www.comhem.se/boe.asp?m=66&l=swe där du finner information om detta - den sidan är den kanal som com hem använder för att kommunicera teknisk information till sina kunder. Jag håller dock med om att informationen hade kunnat vara tydligare på den sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-25 13:20

Olav, byt till telias smtprelay1.telia.com. Ingen annan fungerar då dom stängt ner det.

thanx.. nu funkar det blixtsnabbt igen...

Jag har inte heller hört talas om detta,

Jag loggar in manuellt, men kollar ändå aldrig Telias satrtsida eftersom den är full av reklam och skit som inte har med mitt abonnemang att göra. Betalar man dyrt för sitt ADSL (det finns ju billigare alternativ) tycker jag man borde ha rätt till en ren sida med information retalertat till tjänsten.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-03-25 19:04

Jag tog upp det här tidigare i den här tråden, och det verkar vara så att om man skrivit på avtal om egen mejlserver så är fortfarande port 25 öppen.

Den är det för mig iaf.

1
Bevaka tråden