Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CRM för OS X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har letat efter en CRM-lösning nu ett tag och hittat ett par.
De som jag gillar bäst är DayLite, Mono och CRM4Mac.

DayLite är mest kompetent, Mono är mest modulärt och CRM4Mac är macigast. Men ingen träffar mitt på så att säga.

Jag vill ha en appliktion där jag skapar ett projekt, bestämmer möten i en inbyggd kalender, bjuder in kontakter via en inbyggd adressbok och emailfunktion, skriver anteckningar och skapar todo-listor, allt i ett och samma program. Jag vill också kunna bifoga dokument till projekten. Utgående emails ska kopplas automatiskt till projektet, ingående ska jag kunna koppla manuellt till projektet.

Import/export i standardformat är viktigt (txt,rtf,mbox, vcard, xml, sql osv)

CRM4Mac använder sig av Mail, ICal och adressboken men dessa måste startas separat, vilket jag stör mig på. Men det har lite av den rätta känslan. Standardfunktionerna i OS X (kalender, mail mm) bör ligga till grund för att skapa en macig känsla.

Jag vill inte skaffa Office 2004 med Project Center. Jag har Office v.X och vill inte lägga ut mer pengar på det.

Så vem skapar detta programmet åt mig? Om jag kunde skulle jag göra det själv, men det skulle dröja till 2028 då...

Testade Lotus Notes idag. Modulärt och bra men fult. Plus att man inte kan hantera project och organisationer, bara todo:s och personer...

Killarna bakom bManager har dock något på G. Kommer i april. hoppas de har sett min önskelista...

Har du lite pengar att kasta på problemet så ställer jag upp! Har byggt det mesta av det du frågar och vet hur jag skall bygga resten, i FileMaker Pro förstås. (Vissa saker kräver FM 7 som jag var på seminarium om idag). Har kikat på de programmen du länkar till.

http://solutions.immitt.com/ (preliminär webbsite, texter och innehåll är under bearbetning)

Lycka till!

Testar f.n DayLite och gillar det mer och mer. Gjord i Cocoa. Palm och adressbokssynk. Kontakter, grupper, organisationer, projekt, aktiviteter, uppgifter, anteckningar, mail, dokument, länkar, ja man kan göra det mesta. Finns t o m en inbyggd enkel chart editor a la Omnigraffle för att visualisera pipelines mm.

Och det är mer modulärt än jag trodde i början. Du kan själv ställa in sökord, kategorier, anpassa utseende och spara flera "arbetsytor" (a la Photoshop), lägga till egna formulärfält mm.
Ring upp via adressregistret, skicka bulkmail, skriv ut etiketter, exportera PDF med ReportWell,. Importera från Palm, Entourage, Act!, Now Contact,

Specs

DayLite använder sig av en OpenBase databas. En enkel databas-hanterare (a la CocoaMYSQL) ingår. Funkar naturligtvis utmärkt i nätverk med gemensam databas på t ex en XServe. En single-licens kostar 149 $ (dollars)

Jag tror jag har hittat vad jag sökt efter...

Men du ska ha tack ändå Ola!

1
Bevaka tråden