Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

okokok!!!!!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ok! det finns begränsat med spel till mac ok. Det har väl den poängen att man inte lockas installera en massa dynga på sin maskin. MEN JAG VILL HA KUL ÄNDÅ!

alltså börjar man fundera på spelkonsoller. X-box och så.
Finns här någon som kan utbilda mig på vad det finns för spelkonsoller och vilken man bör välja elller undvika?

Jag älskar mer eller mindre seriösa flygsimulatorer. Jag gillar också realtidstragispel som starcraft och jag tycker att det är stenkul å köra över internet.

VAD ska jag titta på? Vad kostar prylarna etc....

Titta på den här tråden.

med risk för att bli stenad så tänker jag säga att med tanke på dina spelintressen så kommer du inte bli nöjd med en konsoll, utan snarare med din befintliga mac eller (ugh!) en pc.
Bra RTS för konsoller finns det i stort set inget bra av, inte vad gäller flygsimulatorer heller, med mindre du vill arkad stuk.

De "största" RTSarna finns ju till mac; warcraft, c&c generals (snart iaf!) och väl starcraft med. Flygsimulatorer är jag tyvärr inte så insatt i så jag känner knappt till utbudet där..

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-24 18:19

Är Halo-frälst så rekommenderar Xbox starkt, förbenat schysst att köra multiplayer 6-8pers med polare under helgerna.
Sen ska ju Halo2 förhoppningsvis släppas till hösten och grät nästan när jag såg filmen över hur det ska komma att se ut.. wunderbar.

Är du Halo-frälst så kan du ju lira det på Mac också.

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-24 22:29

Visst, men grejen är att slå sig ner i en soffa/fåtölj med handkontroll i näven och folk omkring som lirar på tv, annat att sitta och spela på en dator.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-03-25 11:44

Saknar en sjysst campaign-baserad flygsimulator till mac, som t ex IL-2 Sturmovik till PC
Den realistiska biten klarar man av med X-plane, Online är det Warbirds III som gäller, men dom borde fixa ett paket med engångsavgift isstället för $13,95/ månad.

och sist men inte minst :

Ropen skalla - Colin McRae till alla (macägare)!!!

Ursprungligen av oskich:

Ropen skalla - Colin McRae till alla (macägare)!!!

det finns ju ett bättre rallyspel, snart iaf!
(förmodligen inte till mac men)

ok, jag switchar! de e ju faaan!

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-25 18:34

En box med 120GB HD och flashad bios kostar inte speciellt mycket, och ack så kul det är att komma ihop ett gäng och lira Halo, och nu när Halo2 är på gång så är det ju oslagbart(?).

http://halo.bungie.org/misc/e32003trailermirrors.html

1
Bevaka tråden