Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN Messenger 4.0 i OFFICE 2004

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-25 14:40

Jeg leste at MSN Messenger 4.0 skal være inkludert i Office 2004. Jeg har ikke funnet noe info om kommende messenger. Kan vi forvente mulighet for webcam, profilbilde(avetar)? Jeg har ingen venner idag som bruker/anvender iChat/aol, men bare msn, så jeg ser frem til ny versjon.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 21:30

Intressant. Jag sitter i samma situation, med polare på pc som använder msn. Inga kloner, typ Proteus, räcker hela vägen fram för att vara en tillräcklig ersättare, och då är Microsofts lama försök till msn-klient patetiskt. Stämmer ryktena så vore det mycket välkommet.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-25 21:59
Ursprungligen av Kim Ahlström:

Intressant. Jag sitter i samma situation, med polare på pc som använder msn. Inga kloner, typ Proteus, räcker hela vägen fram för att vara en tillräcklig ersättare, och då är Microsofts lama försök till msn-klient patetiskt. Stämmer ryktena så vore det mycket välkommet.

Sitter också i en liknande situation, stöd för webcam vore helbra. Jag har de senaste dagarna kört senaste aMSN (0.90a) tillsammans med ImageMagick (5.5.7 (for panther)) för att få stöd för visningsbilder/avatarer. Det är i alla fall ett steg i rätt riktning; vad jag vet stöjer ingen annan klient för Mac avatarer än (rätta mig gärna om jag har fel). Men som sagt webcamstöd är välkommet!

Det ryktet stämmer nog med tanke på att MSN messenger uppdaterades då office X kom!

Den har inte dykt upp som beta ännu, men det kommer väl!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-02-26 12:35

Är det verkligen ett rykte? Det annonserades väl i samband med MacWorld? Släpps i samband med Office 2004.

Ursprungligen av skamuel:

Är det verkligen ett rykte? Det annonserades väl i samband med MacWorld? Släpps i samband med Office 2004.

Ja, så var det väl.

/Kristofer

Ursprungligen av skamuel:

Är det verkligen ett rykte? Det annonserades väl i samband med MacWorld? Släpps i samband med Office 2004.

jag hittar inget om det i det på MS hemsida...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-02-27 15:21
Ursprungligen av pizzabudet:

jag hittar inget om det i det på MS hemsida...

MacCentrals rapport från MacWorld Expo, längst ner på sidan, läs vad som ingår i Microsoft Office 2004.

http://maccentral.macworld.com/news/2004/01/06/microsoft/index.php

Rimligt att anta att MSN Messenger då kommer släppas även för oss andra som inte skaffar Officepaketet.

Men som du säger, verkar inte finnas nån info på Microsofts hemsida.

Ursprungligen av skamuel:

MacCentrals rapport från MacWorld Expo, längst ner på sidan, läs vad som ingår i Microsoft Office 2004.

http://maccentral.macworld.com/news/2004/01/06/microsoft/index.php

Rimligt att anta att MSN Messenger då kommer släppas även för oss andra som inte skaffar Officepaketet.

Men som du säger, verkar inte finnas nån info på Microsofts hemsida.

tack!

Jag visset väl jag läst det någonstans innan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-26 17:15

Det skulle vara jättebra, för då slipper man bli hånad av alla PC-nisaar som tycker att Mac suger för att man inte kan ha alla MSNM-smileys eller avatarer eller webbkameracahtter mm...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-23 14:57

screenshots fra msn messenger 4 kan du se her http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=150923

Desverre ser det ut som det ikke kommer avatar og webcam mulighet.

Ursprungligen av Oyvind-A:

screenshots fra msn messenger 4 kan du se her http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=150923

Desverre ser det ut som det ikke kommer avatar og webcam mulighet.

Det är ju ganska vanligt att MS släpper betor där vissa funktioner inte är med förrän i den slutgilltiga versionen. Så jag tror detta bara är utfyllnad. Såg inga skillnader på den direkt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-24 01:05

Man får hoppas att MSN 4 blir likvärdig PC versionen, för annars så tycker jag nästan att det är läge för Apple att svälja stoltheten och försöka göra en deal så dom kan anpassa iChat så att den även funkar mot MSN, allt annat vore idiotiskt... face it MSN har blivit en standard, på gott och ont, men om man ska börja få fjortisar (ev framtida kund) att gilla mac så är det nog ganska viktigt att just sånt funkar utan problem även på mac...

Det finns en nyhet på förstasidan nu - MSN 4.0 är bekräftad av källor på Microsoft.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 19:54
Ursprungligen av Björnström:

Det finns en nyhet på förstasidan nu - MSN 4.0 är bekräftad av källor på Microsoft.

Har själv testat MSN 4.0 och har inte märkt någon större skillnad. Det finns mer smileys och vissa ikoner är annorlunda. Det är det enda jag märkt av.

Vi hoppas på som någon sa att alla features ännu inte är implementerade.

Ursprungligen av Pallish:

Har själv testat MSN 4.0 och har inte märkt någon större skillnad. Det finns mer smileys och vissa ikoner är annorlunda. Det är det enda jag märkt av.

Vi hoppas på som någon sa att alla features ännu inte är implementerade.

Verkar inte vara så. Från 99macs nyhet:
"Nya MSN 4.0 levereras samtidigt och kommer uppdateras rejält men vissa funktioner kommer inte finnas tillgängliga på macplattformen, bland annat videochat."

Riktigt j-a sugigt. Då är den ju fortsatt halvt oduglig.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 23:12

Videochat kan jag slopa, ingen nymodighet direkt har exploaterat den för mycket på PC:n... men Avatarer skulle vara roligt, meddelandehistorik och framförallt en prestandaförbättring, Det är katastrof på dne sidan...

Meddelandehistorik? Det finns väl redan?
Jag använder det iallafall. Vi pratar kanske om olika saker???
Men om du menar history över chattar så finns det redan...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-25 23:50

hmm, är det inte någon som har hört något nytt om msn 4.0?
Jag menar "tjena" det måste ha stöd för avtar iaf eller???

  • Oregistrerad
  • 2004-03-25 23:58
Ursprungligen av Helmot:

hmm, är det inte någon som har hört något nytt om msn 4.0?
Jag menar "tjena" det måste ha stöd för avtar iaf eller???

Nope. Nix. Nej.

Varför inte bara lägga ner det, då dom uppenbarligen inte lägger någon slags energi på programmet.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 02:11

tja det kan man fråga sig.
Det bästa hade iaf varit om apple hade lagt in fult stöd för msn under ichat!!

1
Bevaka tråden