Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Office 2004 i Juni

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac fick nyligen chansen att tala med en person inblandad i utvecklingen av Microsoft Office 2004. Vi fick en presentation av en del nya funktioner och fick beskedet att nya Office levereras på svenska i Juni och i USA redan i Maj.

- Nya MSN 4.0 levereras samtidigt och kommer uppdateras rejält men vissa funktioner kommer inte finnas tillgängliga på macplattformen, bland annat videochat.

- Virtual PC 7.0 kommer vara tillgängligt i samband med Officepremiären och kommer vara betydligt snabbare än tidigare versioner. Som bekant har programvaran köpts upp av Microsoft som kunnat optimera koden för Power PC G4 och G5.

- Entourage kommer ha ett välutvecklat stöd för Exchange Server, Microsofts egen mailserver med en mängd extrafunktioner för grupparbete.

- Det nya projektcenter som finns inbyggt i nya Office 2004 (läs mer här) verkar väldigt imponerande och kommer vara Microsoft Project:s motsvarighet på Mac.

99mac kommer återkomma till Microsoft Office 2004 i takt med att fler uppgifter blir klara. Helt klart är att Microsoft Macteam är väldigt dedicerade till Macplattformen och på många sätt inte vill bli förknippade med den traditionella bilden av Microsoft.

Uppgiftslämnaren vill dock inte stoltsera med sitt namn på vår webbplats - men 99mac publicerar aldrig rykten som inte bekräftats av trovärdiga källor. Därför har vi sällan fel.

Ursprungligen av Björnström:

- Entourage kommer ha ett välutvecklat stöd för Exchange Server, Microsofts egen mailserver med en mängd extrafunktioner för grupparbete.

Kan vi verkligen ha sådan tur så att Microsofts eget mailprogram äntligen fungerar med deras egen mailserver?
Har många kunder som skulle bli väldigt glada om så är fallet.

Ursprungligen av metalmike:

Kan vi verkligen ha sådan tur så att Microsofts eget mailprogram äntligen fungerar med deras egen mailserver?
Har många kunder som skulle bli väldigt glada om så är fallet.

Och nu vet vi. Det finns inte stöd för MAPI i Office 2004 heller. Skall det vara så rackarns svårt att göra klienter till sitt eget mailsytem?

Senast redigerat 2004-06-03 11:05
Ursprungligen av metalmike:

Och nu vet vi. Det finns inte stöd för MAPI i Office 2004 heller. Skall det vara så rackarns svårt att göra klienter till sitt eget mailsytem?

Tydligen, men jag känner rent spontant att Entourage 2004 ändå kan ersätta Outlook 2001. Eposten och kalendern verkar fungera ordentligt. De gemensamma mapparna med andra objekt än epost som vi använder internt på avdelningen får vi lyfta över till andra programvaror.

/c

Jag kommer att vara en tvivlare på Exchange-stödet tills jag får se det med egna ögon. Men det vore välkommet. Mer än välkommet.

/c

Ursprungligen av Christian Åhs:

Jag kommer att vara en tvivlare på Exchange-stödet tills jag får se det med egna ögon. Men det vore välkommet. Mer än välkommet.

/c

Exchange funkar fint fint ....

  • Oregistrerad
  • 2004-03-30 21:56

Kan du utveckla lite?

Ursprungligen av Solitere:

Exchange funkar fint fint ....

Är själv intresserad men har bara utläst från tidigare info att det är grundstödet (e-post alltså och inget mer) som det handlar om. Detta har för övrigt varit inkluderat i systemet länge. Kan du utveckla din kommentar lite snälla för oss som biter på naglarna?

Ursprungligen av pepparkaka:

Är själv intresserad men har bara utläst från tidigare info att det är grundstödet (e-post alltså och inget mer) som det handlar om. Detta har för övrigt varit inkluderat i systemet länge. Kan du utveckla din kommentar lite snälla för oss som biter på naglarna?

Adresser verkar funka...hittils, kalender-funktioner även så...Egentligen den verkar den ha samma funktionalitet som exchange för wintel. Det kommer att bli en suveren release. Jag är mycket nöjd med förbättringar som är gjorda i de övriga office-programmen. Det kommer klart att vara den bästa versionen av office hittils. Nu är det bara att vänta tills den skarpa versionen kommer i om nån månad.

Ursprungligen av Solitere:

Adresser verkar funka...hittils, kalender-funktioner även så...Egentligen den verkar den ha samma funktionalitet som exchange för wintel. Det kommer att bli en suveren release. Jag är mycket nöjd med förbättringar som är gjorda i de övriga office-programmen. Det kommer klart att vara den bästa versionen av office hittils. Nu är det bara att vänta tills den skarpa versionen kommer i om nån månad.

Är det fortfarande bara IMAP stöd med lite WebDav? Snälla, säg att det är en riktig MAPI klient. Så att man kan öppna andras kalendrar och funktionen free/busy fungerar korrekt för en gångs skull

Sannerligen! Det som finns idag är det lite si och så med trots att det fungerar någorlunda.
Vänta ända till i Juni? Ja ja antar att vi inte har något val.

Ursprungligen av Björnström:

- Nya MSN 4.0 levereras samtidigt och kommer uppdateras rejält men vissa funktioner kommer inte finnas tillgängliga på macplattformen, bland annat videochat.

Men vad i h*****e!?!? Hur kan de påstå sig uppdatera MSN "rejält" om det inte kommer att få stöd för videochatt? Om de inte inför videochatt, kommer de knappast att införa röstchatt heller, vilket innebär att det är helt omöjligt att chatta med majoriteten av PC-användare på ett "roligt" sätt. Jo, jag har testat Ichat AV <-> AIM Messenger, och det fungerar inte bra. Ichat kan inte ens initiera röst- eller videochattar, utan det måste göras av PC-användaren. AIM för mac har inte ens röst/videostöd. Jag har även testat Ivisit, som fungerar sådär, men har ett fult och icke-användarvänligt gränssnitt.

Jag antar att vi knappast kommer att kunna spela de där MSN-spelen, och vad finns då kvar att förbättra? (Still)bilder på de man chattar med?

Jag hoppas att detta bara är ett rykte, och att de faktiskt ger oss en REJÄL uppdatering av MSN Messenger!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 16:29
Ursprungligen av Maccer:

Men vad i h*****e!?!? Hur kan de påstå sig uppdatera MSN "rejält" om det inte kommer att få stöd för videochatt? Om de inte inför videochatt, kommer de knappast att införa röstchatt heller, vilket innebär att det är helt omöjligt att chatta med majoriteten av PC-användare på ett "roligt" sätt. Jo, jag har testat Ichat AV <-> AIM Messenger, och det fungerar inte bra. Ichat kan inte ens initiera röst- eller videochattar, utan det måste göras av PC-användaren. AIM för mac har inte ens röst/videostöd. Jag har även testat Ivisit, som fungerar sådär, men har ett fult och icke-användarvänligt gränssnitt.

Jag antar att vi knappast kommer att kunna spela de där MSN-spelen, och vad finns då kvar att förbättra? (Still)bilder på de man chattar med?

Jag hoppas att detta bara är ett rykte, och att de faktiskt ger oss en REJÄL uppdatering av MSN Messenger!

Word!

Ursprungligen av Maccer:

Men vad i h*****e!?!? Hur kan de påstå sig uppdatera MSN "rejält" om det inte kommer att få stöd för videochatt? Om de inte inför videochatt, kommer de knappast att införa röstchatt heller, vilket innebär att det är helt omöjligt att chatta med majoriteten av PC-användare på ett "roligt" sätt. Jo, jag har testat Ichat AV <-> AIM Messenger, och det fungerar inte bra. Ichat kan inte ens initiera röst- eller videochattar, utan det måste göras av PC-användaren. AIM för mac har inte ens röst/videostöd. Jag har även testat Ivisit, som fungerar sådär, men har ett fult och icke-användarvänligt gränssnitt.

Jag antar att vi knappast kommer att kunna spela de där MSN-spelen, och vad finns då kvar att förbättra? (Still)bilder på de man chattar med?

Jag hoppas att detta bara är ett rykte, och att de faktiskt ger oss en REJÄL uppdatering av MSN Messenger!

Instämmer. Jag fattar nada! Hopps verkligen det bara är ett rykte, annars så är det kört för att kunna köra mac för en hel del. Steve, snacka med Bill nu!

  • Medlem
  • 2004-03-30 23:08
Ursprungligen av Maccer:

Men vad i h*****e!?!? Hur kan de påstå sig uppdatera MSN "rejält" om det inte kommer att få stöd för videochatt? Om de inte inför videochatt, kommer de knappast att införa röstchatt heller, vilket innebär att det är helt omöjligt att chatta med majoriteten av PC-användare på ett "roligt" sätt. Jo, jag har testat Ichat AV <-> AIM Messenger, och det fungerar inte bra. Ichat kan inte ens initiera röst- eller videochattar, utan det måste göras av PC-användaren. AIM för mac har inte ens röst/videostöd. Jag har även testat Ivisit, som fungerar sådär, men har ett fult och icke-användarvänligt gränssnitt.

Jag antar att vi knappast kommer att kunna spela de där MSN-spelen, och vad finns då kvar att förbättra? (Still)bilder på de man chattar med?

Jag hoppas att detta bara är ett rykte, och att de faktiskt ger oss en REJÄL uppdatering av MSN Messenger!

Men du visst kan man initiera video-chat från macen mot pc användaren med aim..

  • Medlem
  • 2004-03-24 13:20

Äsch! Internät är en fluga, det är lika bra att inte vänja sig vid att använda chat-program och liknande, för rätt vad det är så försvinner nog "nätet".

MSN Messenger är ju ett skämt. Patetiskt av MS när det finns kloner som har mer fetaures än deras egen macklient. Och underhålls av någon finnig hacker.

Lägg ner det istället.

Maury på Railheaddesign sågar Entourage 2004...

Ska inte Office2004 vara ett trojanvirus, iaf det som kan förladdas ner?

Ursprungligen av rogper:

Ska inte Office2004 vara ett trojanvirus, iaf det som kan förladdas ner?

Är man blåst nog att tro att Office 2004 är på 104k så förtjänar man trojaner som deletar home katalogen.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-19 13:57

Demon ligger uppe

Demon har kommit. Väger in på 187MB!
http://www.macupdate.com

Ursprungligen av Anders Pihl:

Demon har kommit. Väger in på 187MB!
http://www.macupdate.com

Vad är demon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-16 21:13
Ursprungligen av Woz.af.Mac:

Är man blåst nog att tro att Office 2004 är på 104k så förtjänar man trojaner som deletar home katalogen.

Är man dum nog att bli bedragen, förtjänar man att bli det!

Vänligen, Ylan

I går kom skivorna från Microsoft. Har kört demoversionen av Entourage och allt har fungerat som det ska. Med den skarpa versionen kan jag inte konfigurera mitt Exchange-konto fullt ut. Tröttsamt.

Jag ger aldrig upp: nu fungerar Entourage fullt ut. Givetvis vill jag ha en Mac-version av Outlook men nu fungerar Directory Service, Public Folders (de med epost i) och Free/Busy-server i alla fall.

Senast redigerat 2004-06-11 09:00
  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-16 17:12

Någon som hört något levdatum??

1
Bevaka tråden