Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att kolla runt efter en bra lösning på trådlöst nätverk.

Så här är uppställning av datorer:

Våning 1:
4 pc:s

Våning 2:
1 pc
2 maccar, en stationär G5:a utan trådlöst nätverk och en Powerbook med Airport Extreme.

På varje våning finns det möjlighet att dra upp en vanlig nätverkskabel och tanken är att ha en basstation på varje våning kopplade till denna kabel.

Dessa datorer ska kunna dela på en ADSL-anslutning. ADSL-modemet har en utgång och vi sätter en router på modemet och sedan vidare till basstationerna och en skrivare.

Jag vill kunna köra 108 mpbs och veta att nätverket är hyffsat säkert. Hur bör en konfiguration se ut för detta, vilka kort/basstationer bör jag välja för att datorerna ska fungera bra tillsammans? Och om någon har andra tips på hur allting ska kopplas, kom gärna med förslag.

Ursprungligen av Marcus Nummela:

Jag håller på att kolla runt efter en bra lösning på trådlöst nätverk.

Så här är uppställning av datorer:

Våning 1:
4 pc:s

Våning 2:
1 pc
2 maccar, en stationär G5:a utan trådlöst nätverk och en Powerbook med Airport Extreme.

På varje våning finns det möjlighet att dra upp en vanlig nätverkskabel och tanken är att ha en basstation på varje våning kopplade till denna kabel.

Dessa datorer ska kunna dela på en ADSL-anslutning. ADSL-modemet har en utgång och vi sätter en router på modemet och sedan vidare till basstationerna och en skrivare.

Jag vill kunna köra 108 mpbs och veta att nätverket är hyffsat säkert. Hur bör en konfiguration se ut för detta, vilka kort/basstationer bör jag välja för att datorerna ska fungera bra tillsammans? Och om någon har andra tips på hur allting ska kopplas, kom gärna med förslag.

Köp en Netgear WGT624 och 108 Mb kort till dina PC. Airport Extreme är kompatibelt. Men varför behöver du 2 basstationer? Börja med en och se om mottagningen räcker.

1
Bevaka tråden