Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream förvirring

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft Xstream 2.5 Mbit sen starten och är nöjd - men beställde 26 Mbit'aren när den lanserades. Jag avbeställde dock - efter att hört att det var lika bra eller sämre än 2.5 Mbit...nu har jag beställt igen och då får jag beskedet att Malmö/Sparven inte har plats för mitt abonemang... :rolleyes: och att ingen utbyggnad är planerad

nåväl...jag ringde BBB och enligt dem finns det inte ADSL-plats men dock VDSL - vilket jag vill ha OCH den ADSL-platsen jag har på stationen borde jag rimligtvis kunna "byta"/uppgradera!?

är inte detta konstigt? det är ju samma station?!

jag ringer till BBB och kommer fram snabbt...dock med en trött och långsam kille som svarar Bostream kommer jag inte alls fram till :rolleyes:

inget nytt - som ni inte redan vet - men tänkte ändå "rapportera" och ställer mig lite förundrad till tvetydigheterna.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-23 18:27

Så konstigt är det nog inte. BBB och Bostream har väl ett visst antal platser i varje station, och bara för att Bostream har fyllt upp sina behöver ju inte BBB ha gjort det.

Precis som Nillonn skriver så har BoStream fullt medan BBB har ledigt. Det skrämmande är att Skannova inte ger BoStream och BBB det utrymme de vill ha. Ofta begär de ockerpriser så att Telia kan bygga ut nästan gratis.

  • Medlem
  • 2004-03-24 00:53

nått ska du väl ha för att du avbeställde?

Vi andra som beställde samma vecka det lanserades har inte heller fått nått vdsl även om vi inte avbokat

ok - förstår...konstigt eller hur. det borde ju vara fritt för vilken "spelare" som helst att fylla upp de platser som verkligen finns :rolleyes: men - det är ju som ni säger - lite sne "fördelning"

jag skall nog testa BBB trots allt - även om jag vill ha helst vill ha fast IP...

fast fick ett besked igår 2 - 3 månader säger BBB att det kan ta!?

Ser faktiskt ut som jag kommer att få mina 26 mbps i nästa vecka. VDSL modemet fick jag i fredags så nu är det bara att vänta på att den nuvarande accessen slutar funka och koppla in !

Bor i Vasastan - Stockholm.

Är det bara dåliga erfarenheter av de som fåt 26 mbps ??

/j

Ursprungligen av jonte0:

Ser faktiskt ut som jag kommer att få mina 26 mbps i nästa vecka. VDSL modemet fick jag i fredags så nu är det bara att vänta på att den nuvarande accessen slutar funka och koppla in !

Bor i Vasastan - Stockholm.

Är det bara dåliga erfarenheter av de som fåt 26 mbps ??

/j

Nä, det rullar på bra!

har en kompis i malmö som har fått 13/13 Mbit...vet dock inte hur nära han är stationen...

Har han fått VDSL modemet också?

ja - det utgår jag ifrån...man kan väl inte få 13/13 på ADSL?!

1
Bevaka tråden