Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nils Holmlöv lämnar MacWorld

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mac-världen gillar dock heta rykten.
Hoppas du får njuta lite av ledigheten också.

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Mac-världen gillar dock heta rykten.
Hoppas du får njuta lite av ledigheten också.

Skriv en krönika för 99mac lite då och då - hade varit kul!

  • Medlem
  • 2004-03-22 22:58

Personligen tyckte jag att testet verkade lite onyanserat, men alla test måste tas med en nypa salt. När man varit med om Amiga kontra Atari/PC på åttiotalet så är man ganska luttrad.

Apple har i många fall varit först med teknik, och i vissa fall också varit snabbast, men det är i princip omöjligt för ett företag att alltid vara snabbast och bäst. Jag tycker också att det i många fall är ointressant med testsiffror, en maskin man trivs med jobbar man snabbare med än en man blir förbannad över, oavsett om det är hastighet eller gränssnitt.

Jag vill gratulera till pappaledigheten och hoppas att du kommer ha nån möjlighet till ledighet... att vara pappa är ju en heltidstjänst i början. Kanke några barnspeltest i framtiden?

Den här diskussionen handlar bara om Nils Holmlöv som inte längre kommer finnas på MacWorld utan hemma med sina barn. Håll er till ämnet

Dags för 99barn.se med andra ord

Ursprungligen av Björnström:

Dags för 99barn.se med andra ord

Stackars j-a föräldrar är allt jag säger

Nils du får ha creed för att ha orkat med oss kritiska macfreaks så länge. Måste ju säga att alla IT-tidningar går igenom ett stålbad då informationen flödar så snabbt med internet. Svårt att göra tidningar med nyheter då tempot är så högt som idag.

lycka till med pappaledigheten och nyfiken är man ju vad du har för planer efter pappaledigheten!

Jag gratulerar Nille till hans beslut och hoppas att han trivs på sitt nya jobb, vart det nu blir någonstans!

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2004-03-23 09:23

Jag tycker att MW har gjort en bra tidning men att planeringen av utgivning kanske inte alltid varit den bästa, ex.vis i förhållande till mässor där nyheter presenterats. Kom dock ihåg att det inte alltid är redaktören som avgör när tidningen ska ut. IDG torde ha ganska låsta avtal med tryckerierna där produktionen spikas minst ett år i förväg. Samma med distributionen. Samma gäller avtal med annonsörerna.

Jag jobbar själv i redaktörsrollen och en sak ska alla gnällare känna till: Det är enkelt att kritisera det jobb som redan är färdigt och tryckt. När jobbet däremot ska göras är det en mängd avvägningar och beslut som måste tas. De som läser tidningen har ingen aning om detta utan kan bara se resultatet med de fakta som är kända i det ögonblicket.

Vore allt så enkelt som alla gnällare påstod förstår jag inte varför det inte finns fler rekryteringsbara chefspersoner till tidningsbranschen som helhet.

Läkare begraver sina misstag. Journalister, däremot, publicerar dem.

Edit: skrivfel (nätet har sina fördelar...)

Senast redigerat 2004-03-23 22:23

Tidningen Resumé rapporterade om det idag också:
Macpressens chefredaktör tar över Macworld

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 14:11

Jag tror att det här är jättebra för MacWorld. Men det har ingenting med Nils Holmlöv att göra. Det är bra med ett ledarskifte, för då händer det saker. Jag har alltid gillat Nils Holmlöv och önskar honom all lycka på ledighet och i fortsatt yrkesliv.

Och Björnströms förslag om krönikor från pappaledigheten på 99mac är värt att tänka på, Nils!:)

Nille har alltid tagit sig tid att kommentera påståenden om MW, både här och på andra forum. Trots hårda angrepp har han alltid haft en balanserad attityd. Heder åt Nils!
Som 4 barns far så vet jag att det inte är någon semester att vara pappaledig. Nils kommer säkert att komma tillbaka med ny entusiasm efter 1 år i hemmet.
Jag önskar lycka till med pappaledigheten och den fortsatta karriären.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-24 16:30

[QUOTE="Micke W"] Nille har alltid tagit sig tid att kommentera påståenden om MW, både här och på andra forum. Trots hårda angrepp har han alltid haft en balanserad attityd. Heder åt Nils!

Jag håller med fullständigt. Nils har båda fötterna på jorden i alla diskussioner och sammanhang.

Lycka till med papparollen och framtida planer Nils.

Det verkar ju nästan som om MP återuppstår från MacWorld, nu när chefredaktören byts. Jag skulle vilja påstå att det slutar med att MP trots allt vann, även om den köptes upp av IDG. Hur man än ser på det så har ju MW fått diverse inslag från MacPressen efter sammanslagningen och nu när VB kommer tillbaka som chefredaktör blir det ju tveklöst mer påverkan i MP-riktning snarare än MW.

Det är ju i.a.f intressant att det blivit såhär.

Bevaka tråden