Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cd-brännare i pismo?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört att man kan bygga in cd-brännare i sin powerbook pismo, är det sant?

Har sett bilder av ett sådant byte. Den svarta plasten fick modifieras en aning, men det var inget stort jobb. Undrar om det inte var på MacNytt?

Edit: Inte MacNytt och inte xlr8yourmac

Senast redigerat 2004-03-23 01:01

Skulle så gärna vilja ha brännare i min, då skulle den vara perfekt.. Tror du det är dyrt att fixa?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-23 01:13

Jag har bytt till en combo-enhet på en Pismo som jag hade förut. Dock var jag lat (och kanske en aning oekonomisk) så jag köpte en färdig från MCE Tech Inc. Annars kan man köpa en vanlig för laptop och fiffla lite med fronten alternativt flytta från den gamla. Det vill jag minnas står beskrivet hos xlr8yourmac.

Tror inget alls just nu

Kommer inte ens ihåg om det vad en CD eller DVD brännare de satte in. Jag så en serie bilder "nånstans" för knappt ett år sedan, men kommer som sagt inte ihåg var.

Jag sökte som hastigast på xlr8yourmac, men kammade noll för en stund sedan. Fortsätt leta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-23 01:17

Jorå, här är det:

Combo DVD/CDRW Drive for PB G3 Expansion Bay

Det finns även fler länkar i slutet av artikeln om liknande uppdateringar för PB G3 Firewire (Pismo).

hmm... Det verkar lite krångligt..tror ni att man kan få nån att göra det åt en utan att det kostar jätte mycket? (är ganska fattig...)

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 01:31

jag har ett vagt minne av en tråd här på 99mac där ngn hade hittat och bytt till en combo för ca 1600...
vet tyvärr inte vilken tråd det var...

  • Medlem
  • 2004-03-23 08:31

1200:- med frakt var det. Länk
Jag tror att jag var bland de sista som har bytt än så länge. Det var kitesurf som tipsade.
Jag måste säga att jag än idag är imponerad att en "PC-drive" funkar så fint i en Mac.
Titta själva.

1
Bevaka tråden