Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort airport-konfiguration

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

En enkel fråga (med svårt svar?).

Hur tar jag bort gamla airport-konfigurationer? Det enda jag hittar är sätt att lägga till och modifera, inte ta bort.

Ex klickar man på airport-ikonen uppe till höger så ser man en lista på tillgängliga konfigurationer och en möjlighet att "skapa nätverk" men ingen möjlighet att ta bort dem! Hur går man till väga?

Tack!

  • Medlem
  • 2004-03-22 16:13
Ursprungligen av oandersen:

Hej,

En enkel fråga (med svårt svar?).

Hur tar jag bort gamla airport-konfigurationer? Det enda jag hittar är sätt att lägga till och modifera, inte ta bort.

Ex klickar man på airport-ikonen uppe till höger så ser man en lista på tillgängliga konfigurationer och en möjlighet att "skapa nätverk" men ingen möjlighet att ta bort dem! Hur går man till väga?

Tack!

Äpple -> Nätverksplats -> Nätverksinställningar -> Klicka på popup-menyn "Plats" -> Välj "Redigera".

  • Medlem
  • 2004-03-22 16:22

När jag tänker efter tror jag att jag har missuppfattat dig.
Du vill ta bort nätverket i "Airport Administratörsvertyg"?
Det blir nog lite svårare fast det borde inte vara helt omöjligt. Tyvärr vet jag inte hur man gör det. :/

Ursprungligen av 3OPAH:

När jag tänker efter tror jag att jag har missuppfattat dig.
Du vill ta bort nätverket i "Airport Administratörsvertyg"?
Det blir nog lite svårare fast det borde inte vara helt omöjligt. Tyvärr vet jag inte hur man gör det. :/

Precis! Jag har säg 4 olika konfigurationer, typ A, B, C och D. Men jag vill bara ha kvar A och B. Hur går jag då tillväga för att ta bort C och D?

Mvh,
oandersen

Nätverk -> Plats -> Redigera konfiguration -> Radera

  • Medlem
  • 2004-03-22 23:55
Ursprungligen av Micke W:

Nätverk -> Plats -> Redigera konfiguration -> Radera

Det var vad jag svarade i mitt första inlägg men det är inte vad han frågade efter. Han vill ta bort kofigurationer som dyker upp när man klickar på Airport-symbolyn i menyraden.

Ursprungligen av oandersen:

Hej,

En enkel fråga (med svårt svar?).

Hur tar jag bort gamla airport-konfigurationer? Det enda jag hittar är sätt att lägga till och modifera, inte ta bort.

Ex klickar man på airport-ikonen uppe till höger så ser man en lista på tillgängliga konfigurationer och en möjlighet att "skapa nätverk" men ingen möjlighet att ta bort dem! Hur går man till väga?

Tack!

Hmm, i mitt fall, kan jag skapa, och om jag skaper en plats, sa finns den där, men om jag sedan stänger av mitt airport kort och sedan slär igång det så har den platsen jag skapade försvunnit. Jag behöver altsa inte ta bort den manuellt!

1
Bevaka tråden