Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

non-recordable CD-R

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-22 18:54

Jag har flera gånger drabbats av att min iMac spottar ut CD-R-skivor och säger att det inte går att spela in på dem, att det inträffat något oväntat fel e.dyl. Andra skivor går alldeles utmärkt att spela in på. Jag har stött på problemet när jag försökt bränna ljudfiler av mp3 filer och ibland har det hänt att just detta inte gått medan jag kunnat spela in mp3 på samma skiva. Det tycks inte vara en prisfråga vilka som fungerar eller ej
Finsn det olika typer av skivor som har någon slags "dold" beteckning som avslöjar om de passar för mac eller för audio-filer elelr är det ett lotteri att köpa skivor?

  • Medlem
  • 2004-03-22 21:52

ju billigare skivor destor större felprocent.

  • Medlem
  • 2004-03-22 23:55

hm.. kan så vara, och det låter troligt...att de enda skivor som funkar är de jag köper för 200 kr/50-pack är nog bara undantaget som bekräftar regeln.

Min erfarenhet är att det är ganska slumpartat vilka skivor det är som bråkar. Vissa NoName fungerar UA, andra inte. Vissa NameBrand fungerar UA, andra inte. Jag hittar banne mig inget mönster. Generellt tycks det vara större chans till fungerande bränning med lite dyrare skivor och att inte bränna audio i 128 gånger, eller vad rekordet just nu är, utan i modesta 8x eller så.

  • Medlem
  • 2004-03-23 12:59

Tack Leonardo! Ska testa med lägre hastighet, Det har jag inte prövat ännu

  • Medlem
  • 2004-03-23 18:05

Det Funkade!! Jag Gick Ner Till 4x Hastighet Och DÅ Gick Det Bra. Tack Leonardo!

  • Medlem
  • 2004-03-23 18:33

Jag köpte ett 25-pack med DataWrite till min externa DVD-recorder (TV-recorder), knappt hälften fungerade. På Mycom tyckte de att det var "normalt". Efter lite tandgnisslan fick jag dock returnera de som jag inte kunde skriva till.

Det märkliga i detta fall är att jag delvis köpte en extern DVD-spelare för att de i uthyrningsbutikerna påstår att "dator-DVD är så mycket sämre", när man säger att DVD-skivor inte funkar. På Mycom fick jag höra samma sak, fast tvärt om, "Externa DVD-skrivare är inte alls lika bra". Nu kan det ju iofs vara så att dator-DVD skriver bättre, men läser sämre, fast det låter som ett svepskäl.

1
Bevaka tråden