Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringa över internet - Skype

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 10:13

http://www.skype.com/

Detta är ett program som gör att man kan ringa till varandra gratis över Internet. Väldigt smidigt (och billigt!) verkar det vara. Finns dock inte för Mac än, så gå in på sidan och önska det till Mac!

Finns det något liknande som detta som fungerar för Mac?

iChat

  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 10:18

Aaa just det... Provade det när det fanns i nån beta med de funktionerna, men det ville inte ens starta.. Men det kanske släppts i nån ny version nu? Men då kan man bara ringa till folk som har iChat va? Det är ju rätt kasst... För det finns väl inte för peezee?

  • Medlem
  • 2003-11-26 10:19

ichat är väl liknande? Annars tror jag faktiskt vi får se en mac-version. Det är ju samma kille som gjort Kazaa och det finns till Mac.

Edit: Jag är sen som vanligt

Nikotel ?

Stödjer SIP, buddy list - både Mac och PC.... kostnadsfritt ( bara registering ) så länge man inte vill kunna ringa till fasta telefoner..

Nikotel

Senast redigerat 2003-11-26 12:58
  • Oregistrerad
  • 2003-11-26 11:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Annars tror jag faktiskt vi får se en mac-version. Det är ju samma kille som gjort Kazaa och det finns till Mac.

Det finns ingen officiell Kazaa-klient till mac. Poisoned, mlMac, m.fl. stöder nätverket men har inget med Kazaa/Skype-grundarna Niklas Zennström och Janus Friis att göra.

  • Medlem
  • 2003-11-26 22:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av henrrrik
Det finns ingen officiell Kazaa-klient till mac.

Jaha... Jag var helt övertygad om att det fanns en officiell klient för mac.

Varje dag lär man sig någonting nytt

Edit:

Såg det här på deras sida. Har vi tur(?) så kanske det kommer en mac-version.

"Is Skype available for Mac OS, Linux, Palm OS, Pocket PC..?
Currently, Skype is only available for Windows 2000 and XP. Stay tuned for more information about other platforms."

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-11-27 10:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
http://www.skype.com/
Finns det något liknande som detta som fungerar för Mac?

Nä, bara Mac-Mac, inte Mac-Windows.

För en månad sedan försökte jag få iChat (AOL/AIM) att funka mot PC eftersom det inte står EN ENDA JÄVLA BOKSTAV NÅGONSTANS I PROGRAMMET att det INTE går.

Kontaktade Apple och fick ett svar så var så urbota korkat, så galaktiskt idiotiskt att min respekt för bolaget fick sig en rejäl knäck: "Det står på iChats webbplats".

Visst (fem ord av 1.200, med avsikt halvt obegripligt formulerat och i mindre fontstorlek), men 99,99999% av alla iChat-användare har INTE laddat ner via webbplatsen utan VIA DEN AUTOMATISKA PROGRAMUPPDATERINGEN.

Jag tror Skype för Mac kan dyka upp frampå vårkanten...

(Lessen för utbrottet, men jag blir så förbannad när bolag beter sig som grisar och visar NOLL respekt för oss som faktiskt ställer maten på deras bord)

Fanns något som hette "NetPhone" innan. Det har visst blivit integrerat i något som heter "KDX".

Verkar lagom meckigt, men finns till Mac OS 9, Mac OS X och Windows.

Här!

Hjälp till att "rösta"!

Haxial NetFone fungerar bra, kan även kryptera samtalen. (KDX är ett hotlineliknande program av Haxial)

Jag skulle döda (eller inte) för ett audio-chat-program som funkar på Mac, Linux och PalmOS.

Ciryon

Prövade KDX men fick 10-15 sekunders lagg på ljudet.. inte så roligt.

skulle sitta fint med ett skype för mac.. .har den senaste versionen på pezen och det är verkligen underbart.. går att hålla telefonkonferanser vilket är grymt... lika smidigt som icq men med ljud... integrerar de icq, msn aool stöd för chat i skype så skulle det ju vara maximalt

ichat är ju annars coolt.. synd att jag inte känenr någon annan som kör det bara..=)

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-03-22 20:15
Ursprungligen av Johan S:

Prövade KDX men fick 10-15 sekunders lagg på ljudet.. inte så roligt.

Jag & en polare( med PC ) fick perfekt resultat på varsin 512kbit-lina?

Edit:
var ifs med den gamla stand-alone versionen Netphone

Haxial verkar inte gilla macen särskilt bra dock:

från deras FAQ
"
The Apple user interface guidelines ...

Shut up! I don't want to hear another word from you! Damn Mac fanatics! All you Mac fanatics should be herded together, packed into a capsule, and shot far into deep space, where you can terrorize some aliens with your incessant chantings! You're like a broken record, Apple this, Apple that, Apple is the greatest, the sun shines out of Apple's ass, why doesn't everyone love Apple? Holy flying buckets of crap, get a grip on yourself! SCREW the Apple user interface guidelines!!
"

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-22 21:23

...sen ser ju faktiskt KDX ut som stryk också...

1
Bevaka tråden