Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.3.3 skvallrar om ny PMG5?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 08:47

I filen AppleMacRISC4PE.kext har det tillkommit en ny rad i 10.3.3 med texten PowerMac7,3 som inte fanns med i 10.3.2 - vilket borde betyda att nästa version av PowerMac är på G...

Från AppleMacRISC4PE.kext:

<key>PowerMac7,2</key>
<string>PowerMac7_2_PlatformPlugin</string>
<key>PowerMac7,3</key>
<string>PowerMac7_2_PlatformPlugin</string>
<key>RackMac3,1</key>
<string>RackMac3_1_PlatformPlugin</string>

Källa: Tråd på AI såklart...

Trevligt, det borde komma ut en ny PM G5 närsomhelst om de ska hålla tidigare uppdateringsfrekvens.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-16 23:03
Ursprungligen av pjutsi:

I filen AppleMacRISC4PE.kext har det tillkommit en ny rad i 10.3.3 med texten PowerMac7,3 som inte fanns med i 10.3.2 - vilket borde betyda att nästa version av PowerMac är på G...

Från AppleMacRISC4PE.kext:

<key>PowerMac7,2</key>
<string>PowerMac7_2_PlatformPlugin</string>
<key>PowerMac7,3</key>
<string>PowerMac7_2_PlatformPlugin</string>
<key>RackMac3,1</key>
<string>RackMac3_1_PlatformPlugin</string>

Källa: Tråd på AI såklart...

Läste tråden, intressant, ja då är det väl bara en tidsfråga...

senaste ifrån macrumors.com

nya G5or och aluminium-skärmar - imminent

Ja, och det är den 23 mars som det snackas om igen, precis som MacPlus skrev om tidigare.

Vissa här brukar ju klaga på ryktessajterna och påstå att dom bara gissar sig fram och att dom utropar varje tisdag till en kommande produktlansering för att nån gång ha rätt. Men så har fallet faktiskt inte varit, inte om man valt sina källor i alla fall, och jag tror faktiskt att den 23:e stämmer.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, och det är den 23 mars som det snackas om igen, precis som MacPlus skrev om tidigare.

Vissa här brukar ju klaga på ryktessajterna och påstå att dom bara gissar sig fram och att dom utropar varje tisdag till en kommande produktlansering för att nån gång ha rätt. Men så har fallet faktiskt inte varit, inte om man valt sina källor i alla fall, och jag tror faktiskt att den 23:e stämmer.

Hmm, jag kanske får äta upp det där med den 23:e i alla fall. MacRumors förtydligade idag att den 23:e är fortfarande obekräftade uppgifter och att det finns annat som pekar på en vecka senare (t.ex. att flera av Apples kampanjer slutar den 27:e mars) eller ännu längre bort. Jag fick uppfattningen att 23:e var bekräftat förut. Nu ser det mera osäkert ut.

spännande - hoppas det är med 90 nm så fläktarna slipper jobba så mkt = låta mindre

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-17 22:44
Ursprungligen av el gringo:

spännande - hoppas det är med 90 nm så fläktarna slipper jobba så mkt = låta mindre

Hu, Apple har uppdaterat sin hemsida idag nån gång, nu dök reklam med
en bild på en G5:a upp, trodde nån halv sekund där att de släppt nåt nytt....
Lurad, hehe..

hm...e det inte lite konstigt att dom kör sån reklam nu? är det för att trycka ut restlager? brukar dom göra reklam innan det kommer en revision :rolleyes:

& extra ramerbjudande avslutas 27e - borde inte revisionen komma den 30e då!? vore ju konstigt om dom lanserar nya PMs den 23 MED ramerbjudandet...

Lansera kan de göra, men säga att de inte levereras förrän den 30:e,,,

edit: Såg precis att de bytt framsida på Apple.com till en drive för PMG5...

Inget om Powerbooks då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-19 09:48

Macosrumors skriver nu om leverans i mitten av April och iMac G5 5-8 veckor efter det.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 09:57
Ursprungligen av Oloff:

Macosrumors skriver nu om leverans i mitten av April och iMac G5 5-8 veckor efter det.

OT: Att få upp iMac till G5 kanske är högre prioriterat än att pusha ut snabbare PowerBooks, eftersom det verkar som om iMac säljer mycket sämre än nuvarande PBG4 just nu. Fanken, jag som måste beställa en PB senast på tisdag... Mitt enda hopp är att den 23:e blir en speedbump-dag även för PB.

macosrumors har kass track-record och skall tas med en nypa salt...

jag skulle tro att en PowerBook G5 är prioriterat också hade det funnits hade jag starkt övervägt en sådan istället för en PowerMac - som eg. är overkill för mitt hemmabruk...

.-.-.-.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 10:32

En annan sak som pekar på nästa tisdag är väl att Apple byter kvartal i slutet på denna vecka (väl?)...

1
Bevaka tråden