Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blåtand och ibook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-22 00:26

en snabb fråga; är blåtanden inbyggd i alla nya ibooks lr får man bara med en ful adapter som man måste ha utstickande från datorn vid användning?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-22 00:35

Om du beställer din Ibook med blåtand, så kommer den att finnas inbyggd. Den finns alltså som tillägg! Om du inte konfigurerar med den från början så blir det att använda utvändig adapter......

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-22 00:44

tack, e du helt 100 på detta? fan, apples sida ger ju olika svar beroende på veckodag typ

Citat:

Wireless support: AirPort Extreme ready; optional internal Bluetooth module available

Citat:

Apple erbjuder också ett Bluetooth-alternativ för PowerBook G4 och iBook med 15-tumsskärm, samt för Power Mac G4 och iMac. Till dessa datorer kan du nämligen skaffa en D-Link Bluetooth USB-adapter.

Citat:

Du kan använda Bluetooth på PowerBook G4, iBook, iMac eller Power Mac med 15-tumsskärm genom att ansluta en D-Link Bluetooth USB Adaptor (hos Power Mac G4 och iMac kan du ansluta adaptern till den lediga USB-porten på tangentbordet).

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-22 00:50

Jag har en iBook G4 köpt från AppleStore med inbyggd blåtand.......och enligt de diskussioner som var när jag beställde den i nov/dec gäller det som jag tidigare nämnt....

Ditt översta citat gäller vid nybeställning...de två andra för iBookar som levererats standardkonfigurerade....som jag fattar det.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-22 00:57

gött e det!

EL Giganten säljer, eller sålde i alla fall 2003-11-28, en snygg och mycket diskret dongel för 399:-. Vit och påtagligt mindre än de andra jag sett. Den gick under namnet BC USB Dongle enligt kvittot. Finns ingen företagsmärkning på kartongen eller dess omslag, men på undersidan av den mini CD som innehåller drivisar till "den andra sortens dator" står Bluetooth USB Dongle 0306 IFPI LM58 inbränt i innerspåret. Fungerar klockrent med vit iBook G3 900.

Edit: Efter lite snokande så verkar det vara ett norskt företag som ligger bakom denna dongle; Business Communication System AS, www.bcs.no.

Senast redigerat 2004-03-22 02:34
1
Bevaka tråden