Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

radbrytningsproblem i HTML

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och jobbar i Dreamweaver och har problem med att texten drar iväg med mina tabellers storlek så att det blir ett oacceptabelt scrollande flera km i sidled.

Enda motmedlet hittils verkar vara att sitta och lägga in radbrytningar på varje för lång rad... ...manuellt.

Så ska det väl ändå inte vara?

Nu har jag kommit på att det är ett visst stycke text som ställer till det men jag fattar inte vad som skiljer det stycket från de andra... Vad ska man kika efter i ett trilskande stycke text?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 00:05

Vet inte ifall det finns den funktionen i DW men i BBEdit så kan man kolla efter osynliga tecken, men jag tycker att det borde finnas en sån funktion. Handlar det om text du kopierat och klippt in?

Ursprungligen av Calavera:

Vet inte ifall det finns den funktionen i DW men i BBEdit så kan man kolla efter osynliga tecken, men jag tycker att det borde finnas en sån funktion. Handlar det om text du kopierat och klippt in?

Nä det är syrran som suttit och komponerat texten i word. Däremot så lyckades jag rå på texten eftear att stoppat in den i ett nytt html-dokument som jag öppnade i Safari. Från Safari kopierade jag texten och lade in den i det ursprungliga htm-dokumentet och nu gick texten att bearbeta på ett helt annat sätt....

  • Medlem
  • 2004-03-22 00:46

Att kopiera text kan bli knas från Word, enklast att kolla i koden om det finns några formateringar.
Att "mellanlagra" texten kan göra susen, precis som du gjort.

Men att använda BBedit för textändringar är nästan alltid enklast. Och kör css om du kan så slipper du strula med kodningen i inklippen.

1
Bevaka tråden