Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Counterstrike problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-19 23:09

Det här handlar inte alls om Mac, men eftersom CS inte finns så...

Jag köpte en box med ett "färdigt" Counterstrike. Problemet är att jag varken kan spela på lokalt nätverk, eller via internet. Jag får bara felmeddelandet att jag inte kan koppla upp pga av fel protokoll.

Hur ändrar man protokoll?

Vad är fel?

Är det skillnad på mitt CS och andras? Jag laddade ned "steam", men jag förstår faktiskt inte vad det prgrammet gör.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-03-19 23:50

*harkel*

pssstt ---> http://www.planethalflife.com/cs/

Har dock ingen aning vad som finns där eftersom jag bara använder Mac hemma så har jag inte CS så...

istaller BARE steam..
når du har gjort det så legger du bare inn kodene som du har på boxen din og vips så er du gang

  • Medlem
  • 2004-03-20 00:07
Ursprungligen av No-Mac-yet:

istaller BARE steam..
når du har gjort det så legger du bare inn kodene som du har på boxen din og vips så er du gang

Jag har installerat Steam, den startar någonting, laddar ned något, och sedan ingenting. Jag vet inte vad programmet gör. Vad gör det? Var skriver jag in koden? Hur ser programmet Steam ut? Hur gör jag?

  • Medlem
  • 2004-03-20 00:21

Hmmm... Nu tror jag att det funkar. Lite vingligt program verkar det som.

Steam har tagit över det gamla WON-systemet som fanns i Counter-Strike (eller rättare sagt; alla spel som körde Half-life motorn).

Fungerar relativt smärtfritt för mig.

  • Medlem
  • 2004-03-20 11:26
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Steam har tagit över det gamla WON-systemet som fanns i Counter-Strike (eller rättare sagt; alla spel som körde Half-life motorn).

Fungerar relativt smärtfritt för mig.

Det kom igång nu. En omstart, lite trixande med vitlök, repstumpar och hönsfjädrar insmetade i grisblod så verkar det vara på banan. Den stod och laddade något, men hade hängt sig, så programmet kom aldrig igång.

jag trodde inte man kunde lira cs på mac... men isf kan man köra mot pc andvändare då?

  • Medlem
  • 2004-03-21 10:16
Ursprungligen av Stoffen:

jag trodde inte man kunde lira cs på mac... men isf kan man köra mot pc andvändare då?

Läs första inlägget.

1
Bevaka tråden