Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto 4: 'selected' i 'photo properties' ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-18 15:39

Vet någon om Apple har lagt till 'selected' i 'photo properties' på iPhoto 4? Kan någon som har iPhoto 4 kolla detta, vore jag tacksam.

Ursprungligen av Wire:

Vet någon om Apple har lagt till 'selected' i 'photo properties' på iPhoto 4? Kan någon som har iPhoto 4 kolla detta, vore jag tacksam.

Exakt vad menar du? Jag blir mer och mer nöjd med iPhoto 4 jämfört med 3:an - nu är det riktigt gångbart. Är din undran om man kan ändra information för flera bilder samtidigt så går det nu. Markera bilderna, högerklick och ändra flera. Då kommer en rullgardinsmeny upp där du får välja antingen titel, datum eller kommentarer. Under datum kan du också ställa in att du vill ha X antal minuter mellan bilderna.

/Jerker

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-18 16:28

Jag vill veta om man med AppleScript kan utläsa vilka bilder som är markerade (selected) i ett album. Om man skriver

tell application "iPhoto"
	properties of photos in current album
end tell

och kör manuset kan man se alla propreties för bilderna. I 3:an visas dock inte om någon bild är markerad. (Brukar vara {selected:true/false} i andra liknande program)

Missade helt vilken tråd frågan var i, sorry

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-18 16:54
Ursprungligen av jolander:

Missade helt vilken tråd frågan var i, sorry

Varför var jag inte tydligare i mitt första inlägg? :rolleyes:

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-18 16:24

Kollar när jag kommer hem, har inte iPhoto 4 här på jobbet. Om ingen annan hinner före...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-19 09:18

Sorry, nu hann jag inte kolla upp det igår - hoppas det inte är panik, kollar i eftermiddag.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-19 18:19

Nu har jag kollat det. Tyvärr ingen förbättring sen iPhoto 3, det enda användbara är "selection", som fortfarande returnerar en lista med markerade objekt. Ingen selected-property för foto-objekten ännu dock.

1
Bevaka tråden