Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple's videoadapter?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 13:46

Nån som äger Apple's videoadapter? Kan ni kolla om det står "PowerBook/iBook" på själva adaptern?

Köpte en nämligen för ett tag sen & tycker bilden är lite suddig, upptäckte senare att det ska finnas 2 modeller (modellnumret för den nya versionen av Apples videoadapter är M9019, medan Apples äldre videoadapter har modellnummer M8734) varav den senare är utgången. På min står ingenting.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88395

Jättetacksam f. svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-18 08:54

Har en likadan som du har och bilden är lite suddig. Men mina kompisar med pc som har tv utkort blir bilden också väldigt suddig sämre än på iBooken. Tror det har att göra med frekvensen på tv:n om du har en 100hz tv tror jag inte bilden ska bli flimrig...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 10:50

Tack Max. Står det nåt på din adapter?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 16:37

Suddig bild blir det ju i proncip alltid om man försöker använda tv-outen till annat än film.
Har iofs inte testat med min ibook då jag inte köpt sladden ännu men jag vet att allt i win brukar vara väldigt suddigt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-19 11:38

Jag skall kolla vad det står när jag kommer hem! Men om man ska använda tv-outen till att se på film är det alldeles utmärkt, nästan bättre åän att se på datorn, bilden blir då inte alls suddig!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 13:10

Jag har en videoadapter inköpt i samband med mitt köp av en iBook G4 från Apple Store. Den enda text som finns på själva adaptern (symbolerna undantagna) är "Designed by Apple in California Assembeled in China•" som står på sladden.

Jag tycker bilden blir bra på en TV, givetvis förutsatt att jag kör S-video och ställer in TV-upplösningen till 768x576 PAL Overscan. Allt annat är dömt att ge suddig bild. Det kan vara så att det läget förutsätter iBook hacket för att visas. Att installera hacket var det första jag gjorde när jag fått min nya iBook.

Ursprungligen av Mattias Malm:

Jag har en videoadapter inköpt i samband med mitt köp av en iBook G4 från Apple Store. Den enda text som finns på själva adaptern (symbolerna undantagna) är "Designed by Apple in California Assembeled in China•" som står på sladden.

Jag tycker bilden blir bra på en TV, givetvis förutsatt att jag kör S-video och ställer in TV-upplösningen till 768x576 PAL Overscan. Allt annat är dömt att ge suddig bild. Det kan vara så att det läget förutsätter iBook hacket för att visas. Att installera hacket var det första jag gjorde när jag fått min nya iBook.

Jag har också en iBook G4 med videoadapter. Med en stunds kalibrering och med avbockad ruta för "anpassa till video" så är bilden hyfsad dock lite suddig och jag är mao lite besviken.
Någon 768x576 PAL overscan finns inte bland mina alternativ.
Var finns hacket du nämner?

MVH

Hacket plus ett forum finns här. Hittade en del länkar här: http://www.rutemoeller.com
eller http://macparts.de/ibook

Kan inte kolla nu eftersom jag sitter på jobbet med W2K. Längtar tills denna arbetsdag är över...

Senast redigerat 2004-03-19 14:11

Ja!
Mycket bättre skärpa på TV'n.

  • Medlem
  • 2004-06-02 18:37

Fel på videoadaptern eller iBooken?

Hade tänkt att kolla filmer på min "gamla" iBook G3, men när jag stoppar in videoadaptern så händer det inte mycket under bildskärmar i systeminställningarna. (kör 10.3.3) Jag kan inte välja mellan PAL eller NTSC och kan bara välja mellan 60 eller 75 hertz.
Har kollat in andra trådar här på forumet, men blir inte klok på det här. Vad ska jag göra?!
Kan någon vänlig själ ge en novis några förslag?

1
Bevaka tråden