Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail i Apples Mail?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 21:22

Jag gillar helt klart apples mailprogram Mail. Däri har jag mina 2 vanliga mailadresser, men kör Microsoft Entourage för min Hotmail. Undrar om det finns någon möjlighet att även köra hotmail i Apples Mail? Är detta något som aldrig kommer att inträffa? Entourage känns så Microsoftigt på nåt sätt, medans Mail är så Appleigt. Inte konstigt, men jag gillar Mail 100 ggr mer än vad jag gillar Entourage...

Det finns ett sådant plugin till Mail.
http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18189

/M

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 15:16

För övrigt kan jag informera om att denna plugin funkar utmärkt!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-19 15:43

risker

Medför det större risker på nåt sätt att köra Mail jfrt med att att kolla mailen via Internet, om ni förstår vad jag menar. Alltså vad gäller virus, infektioner och maskar och allt vad det heter.
//freddan, hypokondriker

Ursprungligen av freddan:

Medför det större risker på nåt sätt att köra Mail jfrt med att att kolla mailen via Internet, om ni förstår vad jag menar. Alltså vad gäller virus, infektioner och maskar och allt vad det heter.
//freddan, hypokondriker

Det finns inga virus eller maskar till OS X. På sin höjd kan man drabbas av makrovirus för microsoftprogram, men såna program använder man väl aldrig? Om du gör det är det bara att knäppa av makrofunktionen i dem.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-19 16:02
Ursprungligen av Björn Malmehed:

Det finns inga virus eller maskar till OS X. På sin höjd kan man drabbas av makrovirus för microsoftprogram, men såna program använder man väl aldrig? Om du gör det är det bara att knäppa av makrofunktionen i dem.

OK, då är det väl bara och köra då! hej//freddan

Tack för tipset.
Äntligen slipper man det där j...la Entourage.

/Magnus

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 15:57

Visst ska se det finnas en funktion i Mail som tömmer papperskorgen varje gång man avslutar programmet? Hittar den inte nu... känner mig helblind!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 18:27
Ursprungligen av Anders Båth:

Visst ska se det finnas en funktion i Mail som tömmer papperskorgen varje gång man avslutar programmet? Hittar den inte nu... känner mig helblind!

Mail-menyn - Inställningar - Konton - (Det konto som det ska gälla för) - Särskilda brevlådor - Radera borttagna brev efter: När Mail avslutas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-27 17:24

Varför funkar det ej när jag ska installera det här? En skylt kommer fram vid min inkorg, och om man klickar där står det:

"Kunde inte ansluta till 'my hotmail mail'
Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://upgrade.msn.com"

Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-27 17:45
Ursprungligen av adzam 1:

Varför funkar det ej när jag ska installera det här? En skylt kommer fram vid min inkorg, och om man klickar där står det:

"Kunde inte ansluta till 'my hotmail mail'
Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://upgrade.msn.com"

Vad ska jag göra?

Behöver snabb hjälp! Vill verkligen att det här ska funka!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-27 19:49
Ursprungligen av adzam 1:

Behöver snabb hjälp! Vill verkligen att det här ska funka!

Har just installerat version 1.42, inga problem alls att få det att fungera!

Har du följt installationsanvisningarna?

Inte glömt detta?

defaults write com.apple.mail EnableBundles 1
defaults write com.apple.mail BundleCompatibilityVersion 1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-28 10:01
Ursprungligen av Ola Hansen:

Har just installerat version 1.42, inga problem alls att få det att fungera!

Har du följt installationsanvisningarna?

Inte glömt detta?

defaults write com.apple.mail EnableBundles 1
defaults write com.apple.mail BundleCompatibilityVersion 1

Problemet är att man inte kan ha en nyare hotmail, för då funkar det ej. Vi testade med min pappas hotmail, som är äldre än min, och det funkade utmärkt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-28 10:02

Dom där koderna behövde man inte skriva in, då det fanns installationsprogram med.

Inte för att jag använder hotmail, men det står ju att du numera måste göra någon slags aktivering på upgrade.msn.com för att nå hotmail med mailprogram (som väl på microsoftspråk heter Outlook och Outlook express).

EDIT:
Upgrade.msn.com verkar vara en registreringsida för någon extra betaltjänst för hotmail. I denna ingår att kolla mailen med klient.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-05-09 13:34

det funkar inte med mina hotmailadresser heller, men tycker inte att de är särskilt nya, de är minst 8 år gamla!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-05-09 14:19

kan man förresten ha vilken version som helst? alltså av dom som erbjuds för ens operativsystem? jag är inte så bra på sånt här..

1
Bevaka tråden