Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya aluskärmen?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 18:47

Äntligen händer det något spännande: Kan detta vara den nya aluminiumskärmen från Apple?

En kille på AI påstår att han sett den på ett par slides på ett apple-event: Länk

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 18:55
Ursprungligen av pjutsi:

Äntligen händer det något spännande: Kan detta vara den nya aluminiumskärmen från Apple?

En kille på AI påstår att han sett den på ett par slides på ett apple-event: Länk

Just den bilden är en återskapning av vad han såg på slidearna, man ser att det bara är sido bilden från en G5:a omgjord.. Men om det ser bra ut, förutom att jag gillade mjölkvit mer

Tycker den är GRYMT läcker!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-14 20:31

*Dregglar*

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 20:37

Jag sitter själv med en 23" cinema just nu eller rättare sagt det är brevid mig
Sitter och skriver på PB 15" Alu..

Men shit vad cool den såg ut. Helt sjukt balt om dom gör den så!!
Kanske måste köpa mig en ny!!! och speciellt om det kommr i storlek 30"

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 20:58

2x30" *super-dreggel* <tänker>...hur brett är skrivbordet...</tänker>

Det har ju hänt förr att Apple folk har visat fel bilder för tidigt. Så det är ju inte omöjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-14 22:35

Ja tack,, en sån vill man ju ha...

hoppas hoppas...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 23:45

Tjaa... Själv vet jag väl inte vad man ska tro, det är ju solklart en fejkad bild. Och sannolikheten att Apple råkar tabba sig på detta vis är ju svårt minimal. Så Matsu på AI har väl rätt: mock story/mock pic - EXCELLENT! Utsvultet machuvve som man är så behövs det inte så mycket för att man ska gå igång på rubbet. Plus att det LÄR komma precis en sån där grymme-skärm nu på tisdag...

Ursprungligen av pjutsi:

Och sannolikheten att Apple råkar tabba sig på detta vis är ju svårt minimal.

Det har hänt här i sverige inför en speciellt inbjuden publik att Apple visat något de inte borde ha visat i förtid. Produktbilderna internt är klara ett tag innan produkten släpps. Människorna är den svagaste länken...

  • Medlem
  • 2004-03-15 00:26

Skulle vara skoj med en ny uppsättning alu-skärmar. Men jag hoppas dom får mycket smalare kanter till skillnad från nuvarande skärmar.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 01:12

jag håller med, dom nuvarande skärmarna känns onödigt breda (bredvid själva skärm ytan).
Tycker skärmen såg jäkligt fin ut...ingen som vet vart man kan köpa vinstlotter????

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-15 01:37

Gärna nya skärmar, men med smalare ram...

  • Medlem
  • 2004-03-15 02:02

Det är väl ändå inte typiskt Apple att låna "delar" från datorn till skärmen, jag menar alltså benen, jag tror inte en ny skärn skulle ha G5áns ben....det är på tok för lättsnickrat...

den e snygg, men den e tråkig, cinema23" är grymmare, tittar på en sån just nu för övrigt, jag tycker apple borde behålla den designen men hoppa upp till 30" och byta ut det vitrandiga i skärmen mot matt aluminiun under plasten...och tillbaka med det färgade äpplet, allafall lite tillfälligt på 20jubileumet..

Jag tycker att det skulle vara lite väl simpelt av apple att bara haka ihop den där detaljen med plåtböjen som ben.
Men det är ju mycket troligt att just den detaljen finns med, men inte så där rakt av som i den där bilden.
Förhoppningsvis har informationen från den som verkligen såg en skymt av den förvanskats i många led?
Tror verkligen inte att den får så där kraftigt kantiga hörn, inget apple tycks syssla med.
Breda kanter tycker jag bra, kontrastskillnaderna blir ju aningen mildare om man fångar upp bakgrundsbelysningen på en lite större yta.

Nej så här skall de se ut

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-03-16 13:30
Ursprungligen av motif:

Nej så här skall de se ut

Har ni glömt dem här sköningarna?

http://www.go-l.com/monitors/index.htm

  • Medlem
  • 2004-03-17 01:07
Ursprungligen av Pepe:

Har ni glömt dem här sköningarna?

http://www.go-l.com/monitors/index.htm

Vore något att byta ut alla kassa CRT skärmar mot.

Ursprungligen av Pepe:

Har ni glömt dem här sköningarna?

http://www.go-l.com/monitors/index.htm

Såg dessa skärmar på TV igår.. i Sex and the City ... jag som hatar det programmet men för en gångs skull kollade jag på det i brist på annat och där såg jag dessa skärmar 3 varianten samt en Powerbook 17" samt 15"...

Nu var man lite mer sugen på dessa skärmar trodde inte de existerade..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 17:49
Ursprungligen av motif:

Såg dessa skärmar på TV igår.. i Sex and the City ... jag som hatar det programmet men för en gångs skull kollade jag på det i brist på annat och där såg jag dessa skärmar 3 varianten samt en Powerbook 17" samt 15"...

Nu var man lite mer sugen på dessa skärmar trodde inte de existerade..

Glöm inte hennes Wallstreet, sedan under ett program någon gång så crashade hennes G3 och hon fick gå och köpa ett nytt dasslock (G3), Supporten verkade lika kass från apples sida som den är i verkligheten

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-15 13:35

Balanse er et nøkkelord i design, og i det eksempelt ovenfor blir det overkill med tung, grå og kald metall synes jeg. Men jeg stoler på Jonathan Ive og hans team. De kommer som oftes frem til noe sexy. Forresten, har specs på 23" vært det samme siden skjermen ble lansert? eller har den blir gradvis forbedret?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-15 15:22

Nya skärmar har ju varit uppe på talan tidigare,,,,
så om,,, låt mig säga OM det nu är dags för en uppdatering när kan den tänkas ske.....

Ursprungligen av Fredric:

Nya skärmar har ju varit uppe på talan tidigare,,,,
så om,,, låt mig säga OM det nu är dags för en uppdatering när kan den tänkas ske.....

Det kan komma imorgon, det kan komma om ett år.

Jag tycker att alla på Apple är enormt tystlåtna och inge rykten får fart. Steve har ju inte varit glad tidigare!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-03-15 20:14

Det enda i skärmväg som Apple nyligen fått TCO godkännande på är:
Display - Flat
Apple
A1065
(system unit integrated)
20.1
TCO'95
2004-02-05
95:0311:2091

"A1065" som är modellnummret tyder på att det är en ny eMac på väg med 20" TFT skärm eftersom alla andra eMac ligger i A-serien.

Det är min gissning...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 23:54
Ursprungligen av molia:

Det enda i skärmväg som Apple nyligen fått TCO godkännande på är:
Display - Flat
Apple
A1065
(system unit integrated)
20.1
TCO'95
2004-02-05
95:0311:2091

"A1065" som är modellnummret tyder på att det är en ny eMac på väg med 20" TFT skärm eftersom alla andra eMac ligger i A-serien.

Det är min gissning...

Fan såfall, om man har skaffat en eMac (Jag)

Men tror knappast att det är en Möjlighet, för education skulle 17"TFT räcka, priset på en eMac skulle resas till höjderna.. Sant med serienr men..

  • Medlem
  • 2004-03-16 21:57
Ursprungligen av molia:

"A1065" som är modellnummret tyder på att det är en ny eMac på väg med 20" TFT skärm eftersom alla andra eMac ligger i A-serien.

Det är min gissning...

Min fantasilösa gissning är att de i efterhand har certifierat displayen i 20" iMac...

Själv hoppas jag mest på att folk med G5:or ska börja sälja sina apple-skärmar när de nya kommer. Jag är sugen på en begagnad 17" till min G4.a. Chanserna att få ett bra pris kanske ökar snart.

Sålde inte Martin en sån där jätteskärm för ett tag sen?

/Kristofer

1
Bevaka tråden