Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

glömde de sätta fläkt i ibook?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 19:05

har haft en ibook g4 i nåra veckor nu och ännu inte hört fläkten dra igång. jag jobbar mycket med final cut och datorn blir ibland ganska varm vid hårddisken.

är det fläkten som är knäpptyst eller har den inte behövts än.

eller glömde de att sätta in en fläkt i min ibook?

nån som har vana av ibook och kan svara?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-17 19:11

Hetsar man den ordentligt kan fläkten starta......men det händer inte ofta......iBook=Silence

  • Medlem
  • 2004-03-17 19:16

Nej det ska ofta ganska så mycket till innan fläkten går igång. Om du absolut vill höra den så rekommenderar jag att ställa datorn i sängen ett tag.
Då blir ventilationen dålig och fläkten brukar hoppa igång efter ett tag.

/majk

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 19:26

tack för svaren.

antar att det är den drömdator man fantiserat om då. en helt knäpptyst dator!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-03-17 19:35

Håller med dig julius. Jag har inte varit med om att fläkten går igång, det är helt underbart! Drömdatorn torde kanske vara en PB 12" kanske =P

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 19:48

eller pb 17"!!

störst är bäst!(och dyrast)

iBooken är helt sjukt tyst. sviiiinbra dator!

hur är det md Powerbooken då ra, är den lika tyst??

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-03-17 21:06
Ursprungligen av Silvetisson:

hur är det md Powerbooken då ra, är den lika tyst??

Powerbook 12" är enormt tyst. Fläkten på min har bara gått igång någon gång. Och den är inte speciellt högljudd då heller. Det enda ljud man hör är från hårddisken. Lite knattrande när den läser, men även det ljudet är väldigt lågt.

de e skönt, för att jag har en polare som har en Dell och den låter.........

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 21:43

jag köpte ibook p g a ekonomin, men när jag nu summerar mitt köp är jag oerhört nöjd. känns som att man kan göra de mesta saker utan problem med budgetvarianten ibook

jag har faktiskt lyckats få fläkten att gå igång. den pustade inte ens en minut, och håll på i samband med att jag startade varenda app som låg i dockan - skulle göra en pc-kompis frustrerad.

törs påstå att det är den bästa macen jag haft...

(classic, iMac 233, iBook 300, powermac g3 300, iMac g3 700, eMac 700 och nu iBook 933)

1
Bevaka tråden