Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bakåt/framåt med MS Intellimouse?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-15 13:59

Jag har en nyköpt Microsoft Wireless Intellimouse Explorer 2.0 som har ganska bra inställningsmöjligheter. Bakåt- och framåtknapparna vid tummen fungerar dock inte som de ska, trots att inställningar är gjorda. Det verkar som om systemfunktioner ligger i vägen.

När jag klickar "framåt" händer ingenting, och när jag klickar "bakåt" dyker en fet svart ram upp runt muspekaren, ser ut som nåt synhjälpmedel. Varför får jag inte knapparna att fungera?

Jag har en IntelliMouse Optical som visserligen är trådbunden, men ändå borde vara rätt lika din. För mig fungerar framåt- och bakåt-knapparna bra för det mesta, men inte i Safari av nån anledning. I t.ex. Firefox fungerar det utmärkt. Men det där med muspekarna liter ju väldigt skumt. Vilket program är det du upplever problemet i?

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-03-15 21:46
Ursprungligen av Baron:

Jag har en nyköpt Microsoft Wireless Intellimouse Explorer 2.0 som har ganska bra inställningsmöjligheter. Bakåt- och framåtknapparna vid tummen fungerar dock inte som de ska, trots att inställningar är gjorda. Det verkar som om systemfunktioner ligger i vägen.

När jag klickar "framåt" händer ingenting, och när jag klickar "bakåt" dyker en fet svart ram upp runt muspekaren, ser ut som nåt synhjälpmedel. Varför får jag inte knapparna att fungera?

Funakr inte för mig heller, jag gick in i inställningsprogrammet och satte "keystroke" istället för den förvalda, satte äpple+pil vänster resp. Äpple pil höger för framåt och bakåt, fungerar i Safari, men inte i findern.

  • Medlem
  • 2004-03-16 03:32
Ursprungligen av Mattias L:

Funakr inte för mig heller, jag gick in i inställningsprogrammet och satte "keystroke" istället för den förvalda, satte äpple+pil vänster resp. Äpple pil höger för framåt och bakåt, fungerar i Safari, men inte i findern.

Jag tänkte göra så, men ville gärna ha det som det var tänkt. Särskilt när Cap & Design hade lurat i mig hur väl musen fungerar med mac.

Ursprungligen av Adrian B:

Vilket program är det du upplever problemet i?

Globalt.

Fast jag är rackarns nöjd med den i övrigt.

Tror det fungerar bättre med USB Overdrive.. Tragiskt nog.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

Tror det fungerar bättre med USB Overdrive.. Tragiskt nog.

Jag kör en IntelliMouse med USB Overdrive, och för mig fungerar frammåt- och bakåtknapparna utmärkt.

http://www.usboverdrive.com/

  • Medlem
  • 2004-03-17 17:56

vad kan USB OD som ingen annan kan? Vad är vitsen med att betala 20 USD för nåt som redan fungerar med den medföljande drivaren?

1
Bevaka tråden