Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir galen snart......någon???

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 07:18

Har haft 3G via tre i 2 veckor snart. Fick byta första telefonen för att den var använd, fick då en ny efter en vecka. Nu har jag stora problem av någon anledning och jag får ingen hjälp..... Har felanmält sen i onsdags och ringt varje dag och fått till svar att dom undersöker, ska det behöva ta 3 dagar????

Problem 1: Mina samtal klipps av. Detta alltså även när telefonen ligger stilla och 3G täckningen hoppar mellan 3 och 4 staplar. Den klipper efter 3-4 minuter. Tex hade jag att samtal på c:a 6-8 minuter i onsdags förmiddag där jag satt stilla med telefonen i min hand och motorolas egna headset, det samtalet bröts 3 gånger!! fast jag tittade på telefonen och den hade 3-4 staplar hela tiden. "samtalet brutet" är all information som kommer. Detta händer minst 3-4 gånger varje dag när jag åker eller står stilla i 3G täckning.....

Problem 2: Folk säger att jag försvinner, att det låter som om jag är så långt bort. Dom hör knappt vad jag säger och så kommer jag tillbaka efter en stund.

Jag felanmälde efter att jag haft 2 avbrutna samtal på onsdag förmiddag, bla det som bröts 3 gånger. Jag ringde senast igår och klagade på att det är likadant, dom säger att dom håller på att undersöka täckningen där jag bor. Dom lyssnar inte när jag säger att detta händer överallt, inte bara där jag bor. Som tur var för mig så bröts samtalet jag hade med kundtjänst i onsdags så den jag pratade med märkte problemet.

Vad tror ni?? Är det ett "TRE" problem eller är det min nalle? Jag börjar mer och mer att luta åt det senare. Någon mer som har upplevt dessa problem? Det är alltså inte bara i Sthlm och Södertälje. Har upplevt det i Nykvarn, längs E4 ner till västergötland, i Västergötland på ett ställe där jag har full täckning med TRE. Igår missade jag samtal som aldrig kom fram till mig i bilen, som gick direkt till min svarare. Detta på E4 som åtminstone har täckning med vodafone om det nu inte finns med TRE.

Vad tror ni? Vad ska jag göra, fortsätta tjata?? Begära ny nalle??

Martin

Låter som telefonen är sönder. Begär att få en ny!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 18:04

Får inte byta ut nallen rakt av, den ska gå på reparation...........i så fall. Tre hjälper inte till, det är min åf:s ansvar, inte tre:s enligt dom.........
Nu ska dom efter mycke om och men skicka ett nytt simkort till mig.
Usch vad jag är trött på det här.............

Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 13:03

Vad har man för lagllig möjlighet att ta sig ur ett abonnemang?
Tre:s kundtjänst påstår att jag måste köpa ut mig, detta fast jag haft problem från början, eftersom jag haft abonnemanget i 3 veckor nu. Stämmer det?

Jag klagade nämligen på hur nallen betedde sig på orten jag jobbar, då påstod dom att det berodde på att dom höll på att bygga ut TRE-täckningen där. Jag trodde på dom, men nu säger dom att det är färdigt och det är samma problem. Troligen beror ju detta också på samma sak som dom inte hjälper till med i mitt första inlägg.

Nu har mitt abonemang varit felanmält i en vecka och jag ligger i utredning säger dom..........har inte fått kompensation eller nåt.......

Vad skulle du göra? Har jag några rättigheter? Sitter jag fast? Har alltså tecknat ett 24 månaders abonemang hos dom........tyvärr

Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 13:07

prata med konsumentombudsmannen då.

Jag tror nästan helt säkert att det är nallen. Be att få den reparerad. Under tiden får du en tillfällig telefon.

För mig har inte ett enda samtal brytits hittils.

Ciryon

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-03-18 09:40

Dom har ju inte levererat det dom har lovat, men dom måste få möjlighet att rätta till det, om dom inte lyckas kan du säga upp abonnemanget eftersom det aldrig har fungerat.
Prata med KO som nämndes ovan, dom kan allt om detta.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 10:20

Läser man deras allmänna villkor så tar dom sig ur i stort sett allt ansvar. Jag väntar på att phonehouse ska få in en nalle dom kan låna ut, tre hjälper ju inte till ett skit..............nu hade jag precis ett viktigt samtal (om ett gig) som bröts efter 5 minuter, jag stod helt stilla med full teckning och jag har inget telnr (okänt nummer i displayen) så jag kan ringa upp människan igen. Nu tror dom väl att jag la på...........

Har mailat konsumentombudsmannen.

Martin

Om en levererad produkt aldrig fungerat acceptabelt så måste du rimligtvis kunna begära att köpet går tillbaka. KO är nog rätt väg, de går nog på din linje. Du har redan trasslat nog, ge dem inget mer, bara kräv att slippa alltihop. Alla pengar tillbaka. De har ju inte haft några utgifter för din skull precis, och inte ansträngt sig för att leverera det du betalat för.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-18 11:34

Har inte fått svar från KO ännu men vet inte om dom räknar nallen som sådan som en utgift. Jag har ju tecknat abonnemang för att få den för 1kr. Men men, det märker jag väl.

1
Bevaka tråden