Har haft 3G via tre i 2 veckor snart. Fick byta första telefonen för att den var använd, fick då en ny efter en vecka. Nu har jag stora problem av någon anledning och jag får ingen hjälp..... Har felanmält sen i onsdags och ringt varje dag och fått till svar att dom undersöker, ska det behöva ta 3 dagar????
Problem 1: Mina samtal klipps av. Detta alltså även när telefonen ligger stilla och 3G täckningen hoppar mellan 3 och 4 staplar. Den klipper efter 3-4 minuter. Tex hade jag att samtal på c:a 6-8 minuter i onsdags förmiddag där jag satt stilla med telefonen i min hand och motorolas egna headset, det samtalet bröts 3 gånger!! fast jag tittade på telefonen och den hade 3-4 staplar hela tiden. "samtalet brutet" är all information som kommer. Detta händer minst 3-4 gånger varje dag när jag åker eller står stilla i 3G täckning.....
Problem 2: Folk säger att jag försvinner, att det låter som om jag är så långt bort. Dom hör knappt vad jag säger och så kommer jag tillbaka efter en stund.
Jag felanmälde efter att jag haft 2 avbrutna samtal på onsdag förmiddag, bla det som bröts 3 gånger. Jag ringde senast igår och klagade på att det är likadant, dom säger att dom håller på att undersöka täckningen där jag bor. Dom lyssnar inte när jag säger att detta händer överallt, inte bara där jag bor. Som tur var för mig så bröts samtalet jag hade med kundtjänst i onsdags så den jag pratade med märkte problemet.
Vad tror ni?? Är det ett "TRE" problem eller är det min nalle? Jag börjar mer och mer att luta åt det senare. Någon mer som har upplevt dessa problem? Det är alltså inte bara i Sthlm och Södertälje. Har upplevt det i Nykvarn, längs E4 ner till västergötland, i Västergötland på ett ställe där jag har full täckning med TRE. Igår missade jag samtal som aldrig kom fram till mig i bilen, som gick direkt till min svarare. Detta på E4 som åtminstone har täckning med vodafone om det nu inte finns med TRE.
Vad tror ni? Vad ska jag göra, fortsätta tjata?? Begära ny nalle??
Martin