Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T630 batteritid

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 18:05

Har skaffat SE T630. Otroligt bra och snygg telefon tycker jag. Men batteritiden är dålig! Är det mitt exemplar eller är batteritiden sämre än utlovad?

  • Medlem
  • 2004-03-16 18:07

Jag har ingen T630 själv men väl en Z600. Och visst brukar batteritiden vara sämre än utlovad - så har det alltid varit. Sen beror det ju naturligtvis på hur du använder telefonen och hur mycket.

/majk

Jag håller med dig Milo, batteritiden är ingen vidare på min t630 heller. Vad har du för färg, det kanske påverkar?

Bluetooth verkar vara boven i mitt fall, när jag kör med bluetooth påslagen och kommunicerar med datorn drar det mycket batteri. Men jag blev ganska besviken då batteritiden inte är mycket bättre än på min gamla trotjänare t68i.

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 18:36
Ursprungligen av .: fredrik :.:

Jag håller med dig Milo, batteritiden är ingen vidare på min t630 heller. Vad har du för färg, det kanske påverkar?

Bluetooth verkar vara boven i mitt fall, när jag kör med bluetooth påslagen och kommunicerar med datorn drar det mycket batteri. Men jag blev ganska besviken då batteritiden inte är mycket bättre än på min gamla trotjänare t68i.

//fredrik

Min T630 är vit - tänkte inte på det!

Batteriet räcker typ 4 dar under förutsättning att jag varken babblar speciellt mycket eller kör Bluetooth. När jag testade att surfa på min TiBook via Bluetooth försvann ca halva laddningen på typ 12-15 min!

Min är också vit, det kanske är därför då.

Skämt åsido laddar jag min kanske var tredje kväll för tillfället, varannan om jag använder mycket BT. När jag synkade handdator + mobil försvann mycket kräm ur batteriet då processen tog ganska lång tid. Jag kan tänka mig att det är ännu värre när man surfar via telefonen.

Första dagen med telefonen tömde jag batteriet helt, men det kanske inte är så konstigt. Men jag antar att blåtand är värt några extra laddningar!

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 18:56

Snabbt sinande batteri tycks således vara "normalt"... Och du har def rätt i att BT är värt att ladda för!

min svarta känns sådär bra.. kändes först som den var sämre än min t68i, men det berodde på att jag aldrig använde bluetooth mot slutet av t68:ans liv.

kanke blir bättre med tiden? eller vad säger batteriproffsen nu igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 20:16

Min behöver laddas om var fjärde dag, ungefär. Använder blåtand ca fem minuter per dag (för att synka), skickar ett par sms per dag och använder sällan telefonen till samtal. Jag är lite besviken på batteritiden, min gamla 3210 var klart bättre på den punkten.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 10:36

Har oxå en t630, och batteritiden är riktigt sunkig... t68an var betydligt bättre på den punkten

Batteritiden på T610 är rätt kass också. Men den blev i alla fall lite bättre efter första veckorna vill jag minnas. Men aldrig bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 12:28

sen är det så att alla S-E:s nallar har kasst batter i början.. men efter nåra månader fick jag upp den i min t610. nu laddar jag en gång i veckan. varje söndagnatt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-29 20:50

Vad är bäst för batteriet,, ladda när det nästan är slut eller ladda symboliskt varje/ varannan natt,, då även fast batteriet är halv tomt eller halv fullt beroende hur man vill se på saken..

Kan en uppdatering till senaste mjukvara kanske fixa ?

  • Medlem
  • 2004-04-30 00:03

Mitt bästa tips, och jag har iofs en T610, är att man laddar riktigt länge första gången. Gärna omkring 15 timmar. Gör det de första 10-15 gångerna så får ni riktigt bra kapacitet på batteriet. Ladda också ur telefonen helt mellan laddningarna, så att den i princip stänger av sig själv innan det är dags att ladda igen. Good luck!

1
Bevaka tråden