Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digitalsuperbox

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-03-16 13:57

Finns det verkligen ingen motsvarighet till den här i Macvärlden?

http://www.broadbandbox.net/svensk.shtml

Och kom inte med Eye-TV-produkterna igen, för de är inte i närheten.
Bredbandsboxen är mig veterligen den enda med svensk programguide som möjligör enkel programmering av inspelningar.

Den är helt suverän med alla sina möjligheter. Synd att den inte finns på Mac-plattform utan bara Win Xp. Windows Media Edition är snubblande nära det här konceptet men saknar svensk programguide.

Jag vill ha allt detta som bredbandsboxen har, men med Apples operativsystem.

Vill ha, vill ha, vill ha...

Senast redigerat 2004-03-16 16:22

Vill inte ha något som krängs av IMP-Data/Lap-Power/Wellton-Persson!

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-03-16 16:22
Ursprungligen av Nilsanders:

Vill inte ha något som krängs av IMP-Data/Lap-Power/Wellton-Persson!

Inte jag heller - det är ju därför jag vill ha en lösning med Mac.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-16 20:56

FreeVo finns ju för Linux iallafall.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 22:21

Snart kommer iBox till ett vardagsrum nära dig.

Jag tror personligen att Apple kommer att släppa en dylik mackapär innan året är slut. Digitalmottagare, musikspelare, hårddisk, gigabit, Airport, Bluetooth och hela rasket i en fantastiskt snygg liten låda.

Vad menar du? För det första är Broadbandbox i princip en vanlig PC. För det andra kan du programmera precis lika enkelt och bra med en vanlig digital-tv-box med hårddisk. Nya modellen från danska Force är lysande på detta. Och discarna växer snabbt.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-03-17 10:26

Det fina med Broadbandbox är ju att ALLT finns i samma låda. Dator (som just är en helt vanlig PC), DVD-brännare, digitalbox, HD, Bluetooth, internet... allt. Jag vill inte ha 5 svarta lådor under TV:n liksom utan en.

Tyvärr verkar ju Apple tänka som Microsoft gjorde för några år sedan och Microsoft tänker som Apple tänkte för några år sedan.
Apple låter trdjepartstillverkare utveckla en låda till Macen som digital hub.
Microsoft gör sin egen digitala hub tillsammans med tredje part - Microsoft Media Edition, som bara kommer att finnas bundlad med hårdvarulösning från t.ex. HP.

Men jag hoppas innerligt att iBox, iHub, Garagebox eller vad den nu kan heta kommer från Apple (som ju iofs verkar mer intresserade av musik- och filmbranschen än hemanvändare just nu).

Den som lever får se!

1
Bevaka tråden