Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trolig idiotfråga?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 10:30

Svaret på detta finns säkert antingen här eller någon annan stans, men jag lyckas faktiskt inte hitta tråden...

Har en t610, en gammal tibook och en d-link bluetoothadapter. Denna kombo har, tillsammans med salling clicker, funkat rätt klockrent vad det gäller både synkning och diverse "fjärrstyrning".

Men, till min fasa upptäcker jag nu att det inte längre går att varken "ringa upp" eller skicka sms från adressboken - menyvalen är retligt ljusgrå. Jag har nog inte använt mig av den funktionen på ett tag, och det är ju inget större problem att vara utan, men... man vill ju ändå veta varför det inte fungerar längre.

Någon som känner igen sig och vet var felet ligger?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 11:23

Med risk för att göra bort mig och förolämpa dig: Har du klickat på bluetoothknappen i adressboken? Som dyker upp till vänster när man har adaptern ikopplad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 11:30

Ja, nog för att "återkopplingen" inte riktigt funkar som den ska alla gånger (fast det har nog mest med clicker att göra). Men den lyser blått, knappen alltså, det har jag kollat ett par gånger

Så det känns som om det är lite krångligare än så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 11:43

Om jag minns rätt har det varit tal om någon konflikt mellan salling och adressboken. Det är väl det du har upplevt vid "återkoppling", men kan det vara så att det buggar under ytan också?

Har för mig att Salling Clicker ställt till det när det gäller just detta. Det är inget jag själv använt, men jag vet att andra haft liknande problem (i tidigare trådar alltså).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 12:16

Jo, jag känner igen det där också (i tidigare trådar). Men jag hittar inget om det, bara när det gäller t630 och att man för att kunna få igång sms och uppringning med den telefonmodellen skulle rådda i någon .plist-fil eller vad det nu var...

Näe, den tråden är det inte. Jag tänkte mera på trådar som den här eller den här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 14:01

Tackar och bockar, Adrian! Det löste sig genom att byta serieport.

Fint!

1
Bevaka tråden