Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken dator ska han köpa?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kompis står inför ett nytt datorköp och tack vare mitt tjat funderar han på att köpa en Mac. Han står och väger mellan en 1,6Ghz G5 eller en 2x1,8Ghz G5.
Det skiljer som sagt ett gäng tusen lappar mellan modellerna, och för en 17åring kan det kännas tungt.

Han kommer pyssla med videoredigering och jag vill att han verkligen ska känna att han gjort ett bra köp. Vilken ska han välja?

Jag håller på med ett köp till min far. Han har fått vänta i 2 1/2 månad nu för jag väntar in en uppdatering. Snacket går ju att även minstingen får dubbla proppar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-12 13:16

Om han är 17 år så tycker jag att han skall köpa den billigare modellen och lägga mellanskillnaden på flickvännen istället. Se det som en investering!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-12 13:30

Vilken 17åring lägger 7000kr på flickvännen bara sådär? Vilken 50åring gör det?

Jag köpte iaf 1.6ghz modellen och är än så länge nöjd med den, men vänta tills den 23:e mars med att köpa. Ryktet säger att det är då de nya macarna kommer. Men man vet ju aldrig, har varit sånna rykten länge nu.

Ursprungligen av durre:

Vilken 17åring lägger 7000kr på flickvännen bara sådär? Vilken 50åring gör det?

Jag köpte iaf 1.6ghz modellen och är än så länge nöjd med den, men vänta tills den 23:e mars med att köpa. Ryktet säger att det är då de nya macarna kommer. Men man vet ju aldrig, har varit sånna rykten länge nu.

Lägg 7 papp på varsin Ipod det skulle säkert uppskattas...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-12 16:17
Ursprungligen av xplane:

Lägg 7 papp på varsin Ipod det skulle säkert uppskattas...

Ja, eller en weekendresa till Paris med lite shopping.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-12 14:32

7000 kr räcker nog till ett par olika flickvänner.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 14:54

Mittenmodellen har alltid varit mitt val i PowerMac serien... sen om det är relevant eller inte...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-12 15:57
Ursprungligen av andreasd:

Han kommer pyssla med videoredigering och jag vill att han verkligen ska känna att han gjort ett bra köp. Vilken ska han välja?

dubbelpropp, absolut!

Det blev 2x1,8Ghz

Tjohoo! Tack för övertygelsen!

  • Medlem
  • 2004-03-12 18:26
Ursprungligen av andreasd:

Det blev 2x1,8Ghz

Tjohoo! Tack för övertygelsen!

Helt rätt. Tjejer tjänar väl egna pengar, och de shoppar ändå för mycket. Vad är det som säger att han inte är homosexuell eller singel förresten?

(Heter det öht singel när man är sjutton?)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-12 20:00

Vilket är värst?
Att leva som singel med en dubbelpropp eller att dela en singelpropp med sin partner?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 12:28
Ursprungligen av Macus:

Vilket är värst?
Att leva som singel med en dubbelpropp eller att dela en singelpropp med sin partner?

...

  • Avstängd
  • 2004-03-15 01:54

Det är kul ända till proppen går.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 15:18
Ursprungligen av iGnu:

Det är kul ända till proppen går.

Ahahahahah! ,,HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

1
Bevaka tråden