Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-kort till Performa 630

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son vill absolut titta på TV i sin gamla Performa 630, och jag köpte en utan när det begav sig.
Finns det fortfarande kort att få tag på?
Hur bra blir det? Är det bättre att peta in ett i en 8100/80 AV?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-14 12:11

Du kan få köpa mitt. Jag har ett TV/radio/video-kort komplett med fjärrkontroll.
Skicka ett bud via PM.

Om du har en 8100/80 AV så kan du koppla in en videobandspelare och använda den som TV-mottagare. Det ger en betydligt bättre bild eftersom 8100:ans AV-kort använder en högre upplösning än Performa-kortet.

Det var två intressanta förslag på en gång.

Jag förstår att bilden blir bättre med "miljontals" färger än med "tusentals", men är det den enda skillnaden? Och hur anger jag videon som källa på min 8100/80 AV? Eller är det bara plug-and-play?
Det är klart jag skulle kunna testa själv, men den har "lite systemkrasch" just nu och jag kan inte riktigt motivera mig att reparera den just nu.

Vad gäller pris för ett TV-kort har jag ingen aning. Det gäller inte min budget, utan min 11-årige sons.

Video eller TV-kort, det är frågan. Vad ska han välja?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-14 15:39

Med ett bättre kort så kan du få 640x480 dpi eller bättre upplösning som närmar sig PAL-standarden. Med Performans gamla TV-kort så får du bara 340x240 dpi. Det kanske duger om man inte har så stora krav, men är egentligen ganska dåligt.

Det är med andra ord billigt?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-15 08:40

300 kr + frakt.

1
Bevaka tråden