Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lås upp och var glad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan starkt rekommendera mumien.se för er som vill låsa upp mobilen(operatörslåset). Ruskigt trevligt och proffsigt bemötende. Min Z600 är som ny utan det hemska Vodafone Live gränssnittet. En liten varning dock: Egenhändigt nerladdade spel samt bilder försvinner vid byte av programvara. Ni som diggar Vodafones vykortsfunktion ska tänka på att den försvinner från telefonen. Med tanke på resultatet var det dock utan tvekan värt det.

M

mumien.se

Jag har funderat på det med, men jag är lite fundersam på att skicka iväg den. Skulle vilja ha en butik i Skåne där man kan få det fixat medan man väntar.

Jag förstår din tvekan, men gå in och läs recensionerna på sajten så kanske du ändrar dig. Jag träffade killen som utför jobbet i egen hög person, och han gav ett mycket seriöst intryck. De har telefonsupport och hela köret.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-14 16:56

Kan inte rekommendera denna sida eftersom jag inte har någon mobiltelefon, och därav inte har testat det: men http://www.trycktill.com/ verkar vara högst intressant eftersom de erbjuder upplåsning gratis.

Ursprungligen av Spiken:

Kan inte rekommendera denna sida eftersom jag inte har någon mobiltelefon, och därav inte har testat det: men http://www.trycktill.com/ verkar vara högst intressant eftersom de erbjuder upplåsning gratis.

Jag har testat och låst upp en Siemens telefon via trycktill, och som sagt det är gratis och det fungerar!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-22 21:12

Här i Stockholm finns SC Electronics som låser upp & plockar bort vodafone skräpet på t610/t630 & z600 medan man väntar för 190:-

Varför kan inte Vodafone lära sig det enkla: låta Live vara tillgängligt via en knapptryckning?

Det är ju nästan kriminellt att förstöra Sony Ericssons eleganta menysystem på det sättet. Det är ju ett fall av: "ta din Z600 tillbaka till den gamla goda T28-tiden" ifråga om utseendet.;)

Egentligen ska ett byte av programvara ske kostnadsfritt, under garantitiden. Man brukar normalt ha rätt att uppgradera sin telefon kostnadsfritt under denna tid, jag var t.ex och uppgraderade A920an igår utan kostnad.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 09:57

Finns inget gratis för SE?

Hur är det med garatier vid upplåsning av telefoner?

Min sambo är sugen på en Sony Ericsson Z610i, men dessa finns bara låsta till 3 och eftersom vi bor i Umeå och hon har släkt inåt landet är det Telia som gäller för oss.

Om hon köper en Z610i låst till 3 och låser upp den, gäller då garantin fortfarande?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-30 10:07

Och hur funkar det där med upplåsning egentligen? Kan man alltså köpa såna där mobiler för en krona och betala intet mer?

Eller är det prissänkta mobiler som är låsta till en viss operatör som det gäller?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-30 11:06
Ursprungligen av boris91:

Och hur funkar det där med upplåsning egentligen? Kan man alltså köpa såna där mobiler för en krona och betala intet mer?

Eller är det prissänkta mobiler som är låsta till en viss operatör som det gäller?

Oftast så får man betala för mobilen på något sätt men man brukar få rabatt eftersom att man binder sig på 12,18 eller 24 mån.

ex: 1:-/idag 159:-/ mån i 12 mån där en 59:- är avgift för abonnemanget o 100:- är en ren "avbetalning" på telefonen. Desto längre bindningstid desto mer rabatt!

Det går att köpa en mobil där totalpriset för mobilen stannar på 1:- men man behöver oftast betala abonnemangsavgift i ett visst antal månader. Detta gäller oftast de lite billigare modellerna.

Vad man ska tänka på när man jämför operatörer och deras erbjudande är att ta reda på vad totalpriset (utan abonnemangsavgift) blir på den mobil man är intresserad av. Samt så klart kolla vilket abonnemang man har behov av. Oftast lyfter återförsäljare bara fram 1 abonnemangsform trots att det kanske finns fler att välja på!

Upplåsning

Har fått upplåsningskod till min Nokia 6070 från Unlock Shop .Se,men hur gör jag rent praktiskt? Det är en ny bonus- telefon som är låst till Telia suf port 1 år och jag vill köra med mitt vanliga Comvickort. Sitter ett Teliakort i som inte verkar aktiverat.
Snälla HJÄLP! Vill ju inte sabba något.
MVH
Stefan 683

1
Bevaka tråden