Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

golfspel

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 15:29

Hamnade framför en klassisk gammal pc i helgen och lirade golfspel - gammalt som gatan, men skoj...är det någon som har någorlunda koll på om det finns några bra golfspel till mac, blev sugen att inhandla till min powerbook så man kan utmana svärfar utan att behöva kränga igång hans beiga burk:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-01 15:32

Tiger Woods ska du ha.

Visste faktiskt inte ens att det var släppt till Mac. Trevligt trevligt..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 15:37

ok...så tiger 2003 är det bästa!?!
läste om det hos macoteket, verkar ruskigt bra...någon som vet om det finns ngn billigare återförsäljare?

Jag tycker att Tiger Woods är lite för lätt. Lite mera "uppförsbacke" vore trevligt.....nu kan man i princip lära sig att slå "rätt" på ett par rundor......
Jag och en polare snöade in på "PGA golf" eller vad det nu hette, på hans gamla Centris.....väldigt "osexig" grafik men förbannat bra spelglädje.

  • Medlem
  • 2004-03-01 19:32

Finns det någon som har provat Links?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-13 14:22
Ursprungligen av garda:

Finns det någon som har provat Links?

Har det till Xbox, vansinnigt bra...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-03-14 11:41
Ursprungligen av garda:

Finns det någon som har provat Links?

Ja, på OS9.
Fantastiskt bra.
Men så har jag väl inte så mykke att jämföra med.

Ursprungligen av givmild:

Hamnade framför en klassisk gammal pc i helgen och lirade golfspel - gammalt som gatan, men skoj...är det någon som har någorlunda koll på om det finns några bra golfspel till mac, blev sugen att inhandla till min powerbook så man kan utmana svärfar utan att behöva kränga igång hans beiga burk:)

TW 2003 kräver rätt mkt kräm av datorn. PB minimum 867 MHz med 1 GB RAM, imo. TW är bästa golfspelet hitintills för Mac, vi är några svenskar som är med i LGC http://www.linksgolfcommunity.com . Där spelas det både Links CE & TW 2003.

Om din dator inte pallar TW så köp begagnat PGA Tour Golf I, II eller III, efter vad din burk klarar. Eller motsvarande äldre Links utgåvor. Jag har aldrig fallit för Links grafiska lösning, tycker PGAs animeringar är bättre. Men det finns många som gillar Links "foto realism".

Jag fick problem med grafiken med TW 2003 Demo när jag installerade 10.3. Men köper man spelet kanske det finns en uppdatering att hämta.

Nyaste Links verkar schysst men det ha jag inte provat. Jag måste dock hålla med Martin om att TW är ganska lätt.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Jag fick problem med grafiken med TW 2003 Demo när jag installerade 10.3. Men köper man spelet kanske det finns en uppdatering att hämta.

Demot är faktisk ingen bra återgivning av spelet. Kolla hellre in om en polare har det på Mac eller någon annan plattform. (PS2 utgåvan är tydligen lite mer arkad, men det ger en fingervisning i allafall)

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Jag måste dock hålla med Martin om att TW är ganska lätt.

Lätt? Vad fick ni för scores och vilka inställningar körde ni med? (Carieer mode räknas inte)

På LGC använder vi TrueSwing V, Championship level och Tournament Tee. Förra turneringen jag var med i, bana Birkdale (par 70) scorade jag 65 slag på runda 3, under very diff pins /dry greens/heavy rough /strong wind /overcast. Min snittscore efter 20 runder med turneringsförhållande av olika slag ligger på 69.200 och lägsta score är 63 slag.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 13:34

men var?

TW2003 låter bra. Men VAR köper jag det? Visst kan jag hitta det i diverse mac-affärer, men finns det ingen bra utpräglad spelbutik med bättre priser?

MF

Ursprungligen av miguelfurst:

TW2003 låter bra. Men VAR köper jag det? Visst kan jag hitta det i diverse mac-affärer, men finns det ingen bra utpräglad spelbutik med bättre priser?

MF

Nordicsoftsales http://www.nordicsoftsales.se/se/ är enda utpräglade vi har i Sverige, och de är egentligen importör och säljer till ÅF, typ Åhlens och liknande. Kolla om TW finns lite billigare på Åhlens i city. Hittar du inte spelet på hyllan så be dem ta in det åt dig. Be att få prisuppgift:)

Jag har kört Links i olika versioner sen -90 ( typ) och tycker att det är outstanding.
Den senaste Championship Edition är otroligt bra.

Mats B
Karlstad

1
Bevaka tråden