Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IMovie och IDVD på Ibook 12' 800 Mhz

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur bra fungerar IMovie/ IDVD på en IBook 12' 800 ?
Blir det bättre med en 933Mhz ? Hur mycket minne behövs ? 640 ?

IDVD funkar inte, det programet kräver en superdrive.. Alternativet är att köpa en extern dvd rw och köra något annat brännarprogram.. Imovie går bra om man maxar minnet..

Ursprungligen av Lizardman:

IDVD funkar inte, det programet kräver en superdrive.. Alternativet är att köpa en extern dvd rw och köra något annat brännarprogram..

iDvd funkar visst på en iBook G4. Du kan göra allt utom att bränna projektet. Så man kan jobba, rendera och sen exportera projektet och flytta det till en mac med superdrive och bränna det där. En sanning med modifikation visserligen men visst går det.

jag förstår... maxa minnet, räcker då 640 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-12 19:15

Behöver du verkligen två trådar? Det går att ta bort om man dubbelpostat...

Sorry...är ny på 99mac forum, Lovar att bättra mig i framtiden...

iMovie är segt! Enligt mitt tycke otroligt segt. Men om du ska hålla på med lite mindre snuttar går det ju bra... men...

Ursprungligen av MarMan Hollow:

iMovie är segt! Enligt mitt tycke otroligt segt. Men om du ska hålla på med lite mindre snuttar går det ju bra... men...

Klart att imovie är segt om man jämför med en dubbelpropp med mycket minne. Jag tycker i alla fall att det går utmärkt att använda imovie på min ibook G4 640Mb. Tom. Final Cut rullar hyffsat. Jag kör inte allt för mycket effekter dock.

1
Bevaka tråden