Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär: 99mac via WAP!

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Postad via WAP (SonyEricssonT68/R501)

Snyggt. Första gången jag wappar!

Edit: Vilken nybörjare
Råkade dubbelposta. Men åäö verkar ju funka på T68an.
(Ändringen gjorde jag med macen. Det där med wap var ju lite segt. Är inte så snabb på tangenterna.)

Postad via WAP (SonyEricssonT68/R201A)

Det verkar lovande, i synnerhet när det är ont om bra wap-sajter. Överblicken blir inte den bästa i t68:ans lilla teckenfönster, men det är inte hela världen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-28 00:15

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R201 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Klockrent!

  • Medlem
  • 2003-10-28 00:21

Funkar ju inte... Loggar in nixon säger den, sedan stutsar jag tillbaka till logginfönstret igen...

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Funkar ju inte... Loggar in nixon säger den, sedan stutsar jag tillbaka till logginfönstret igen...

Det är viktigt att versaler och gemener blir rätt, i både användarnamn och lösenord.

/M

  • Medlem
  • 2003-10-28 00:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
jag trodde WAP dog nån gång på nittiotalet!?

Jepp, men deet återföddes när telefonerna blev tillräckligt bra, när oppratörena börade med GPRS och när skärmarna blev tillräckligt stora....

Först nu är WAP en killer(w)app

  • Medlem
  • 2003-10-28 00:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Det är viktigt att versaler och gemener blir rätt, i både användarnamn och lösenord.

/M

jag har bara gemener, testar jag skriva ett annat lösen får jag ju ett felmedelande

Uppdatering av tjänsten pågår... därav kan det vara smärre problem under natten.

/M

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-28 03:02

De som inte kan använda deras telefoner till att Wappa kan använda webläsaren Opera (www.opera.com) för att att göra det

Vet inte om det är nån som påpekat innan, men borde man inte kunna titta på forumet utan att logga in ??

Jag vill inte göra inlägg via min telefons minimala knappsats utan är mest ute efter att läsa forumet

/ d

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Funkar faktiskt. Nu ordna så att man kan ladda upp bilder med kameran i telefonen så kan vi göra 99mac-reportage i realtid!

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Under natten har ett flertal uppdateringar av wap-systemet.genomförts. Den första buggen som gjorde att diskussioner med bilder inte kunde visar är löst. Vi arbetar även på problemet med åäö. Vi är tacksamma om ni postar inlägg från era wap-terminaler så vi ser vilka telefoner som berörs av felet.
/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Vet inte om det är nån som påpekat innan, men borde man inte kunna titta på forumet utan att logga in ??

Jag vill inte göra inlägg via min telefons minimala knappsats utan är mest ute efter att läsa forumet

/ d

Du behöver bara logga in en enda gång. En cookie sparas i din telefon, så nästa gång kan du bläddra bland diskussionerna direkt.

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-10-28 10:08

Postad via WAP (Nokia3510/1.0 (3.37) )

Fungerar ju bra! Skriver detta från mobilen. Fast på sidan där man loggar in syns inga å ä ö, men resten fungerar fint, eller inte riktigt allt.... menyerna som man använder t. Ex. för att göra ett inlägg saknar också de tre tecknena. Har en nokia 3510

  • Oregistrerad
  • 2003-10-28 10:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThunderMac
Postad via WAP (Nokia3510/1.0 (3.37) )

Fungerar ju bra! Skriver detta från mobilen. Fast på sidan där man loggar in syns inga å ä ö, men resten fungerar fint, eller inte riktigt allt.... menyerna som man använder t. Ex. för att göra ett inlägg saknar också de tre tecknena. Har en nokia 3510

Det här såg ju helt sjukt ut!:eek:

Japp, inget vidare precis. Vi får jobba vidare och hitta en alternativ lösning.

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-10-28 13:51

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Jag måste ju givetvis också testa! Det där med att ladda upp bilder från telefonen till en webbsida skulle vara oerhört intressant. Har någon sett det?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-10-28 14:54

Postad via WAP (Nokia6310i/1.0 (5.51) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Det verkar inte funka så bra med "räksmörgås" från en 6310i.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-28 15:44

Nu är jag ute på hal is...

Testade wap-sidan i Opera. Sidan visas med samma knasiga åäö-tecken som vissa inlägg har.

Tittar på källan och ser att sidan visas med [encoding="ISO-8859-1"].

Jag testar att ändra "Wiev encoding" till några av de andra vanliga alternativen.
Funkar inte.

Testar då med lite andra alternativ och - med Unicode UTF-8 visas allt som det ska!

Den hala isen; Kan man inte lösa problemet genom att ändra i xml-koden så att Unicoden används istället för ISO:n?

Kan livet vara så rättvist att det då visas rätt på www-sidan?

Senast redigerat 2003-10-28 16:11
  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-10-28 16:22

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Räksmörgås

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Måste testa det här. Räksmörgås. Skickat från en T610:a

Postad via WAP (SonyEricssonT610/R101 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Just det. Vissa tecken är konstiga. Men inte alltid. Bara vissa inlägg blir det fel på

Bara en liten nackdel, det blir så förbannat stora idor att ladda antar jag, nu kommer jag åka på nästan 170 kr i GPRS-trafik skulle jag gissa. Telia är experter på att ta betalt, men en bra och cool funktion är det

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-10-30 22:29

Postad via WAP (SonyEricssonP900/R101 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0)

Första WAP-inlägget med P900. Får se nu om räksmörgås funkar. Å, Ä och Ö ser inget vidare ut på 900-skärmen.

  • Medlem
  • 2003-11-02 23:03

Jag kan fortfarande inte logga in på 99wap. jag har också konstiga tecken i texten på displayen, se bild..

Först kommer jag till log-insidan efter jag väljer "logga in så står det: "Loggar in nixon", sedan kommer jag tillbaka till första log-insidan igen...:mad:
URL,en jag använder är wap.99mac.com

Kan det vara mitt kalleanka halebop kontantkort som är orsaken? verkar konstigt för att halebop ligger på telias nät och använder telias servrar....

Är det bara jag som inte lyckats logga in och har dom skumma tecknen?

Finns det någon chans att ni kan lägga in en sådan där "Visa ny inlägg" knapp? Jag önskar att alla forum hade en sådan, den är kanon!

Eller den kanske finns i WAP versionen också, bara ajag som inte har hittat den?

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Jag kan fortfarande inte logga in på 99wap. jag har också konstiga tecken i texten på displayen, se bild..

Först kommer jag till log-insidan efter jag väljer "logga in så står det: "Loggar in nixon", sedan kommer jag tillbaka till första log-insidan igen...:mad:
URL,en jag använder är wap.99mac.com

Kan det vara mitt kalleanka halebop kontantkort som är orsaken? verkar konstigt för att halebop ligger på telias nät och använder telias servrar....

Är det bara jag som inte lyckats logga in och har dom skumma tecknen?

Inte samma sak för mig med att den slänger tillbaka till förstasidan, men exakt likadana konstiga tecken, och exakt likadan telefon.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-12-02 05:48

Postad via WAP (SonyEricssonZ600/R301 Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0)

Var ju bara tvungen att pröva lite. ÅÄÖ

Nu är wap-funktionen släppt för vbulletin 3.0. Jag misstänker att Belak fixar detta "inom kort".

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-03-12 16:16

Ah, nice!

Då har man något att göra på muggen.

Bevaka tråden