Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyundai 19" IQ FlatFace Q995S Silver

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-03-11 20:10

Känner det är dags att byta upp mig från min gamla 17 tummare till en ny fräsch 19 tummare.

Jag sysslar med webb byggande, kodande och photoshopande. Vill du använda den till både min stationära pc och min ibook.

Någon som har erfarenhet av:

Denna här

  • Medlem
  • 2004-03-11 22:25

I princip den jag använder (ser likadan ut) fast klarar 1600x1200 i 85Hz jämfört med specifikationerna på Macotekets sida. Q910S heter den jag har. Föregående modellen verkar det som. Jag kan bara säga att jag är nöjd med den. Bra skärm för det relativt låga priset.

  • Medlem
  • 2004-03-11 22:57

Som motpol kan jag säga att jag tycker att de skärmarna är värdelösa... De lider av moiréeffekter och är inte skarpa.

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-12 00:20

Sitter på just den skärmen nu och har så gjort sen i Maj -03 tror jag, stormtrivs och rekommenderar den starkt.

Folk tycker väl olika, kika lite tester vetja.. köpte väl min strax efter jag gjort det, och gillar den än.

Tillägg: Såg nu det nuvarande priset och tycker det är konstigt att den inte sjunkit mer i pris, minns att jag köpte den för 2200:- inkl frakt från oneshop, och det var då i Maj - förra året.

  • Medlem
  • 2004-03-12 11:59

Jag har en Q910S ImageQuest som jag lessnade på och ej använder längre. Den har grova moire-effekter på skärmen, relativt låg bildkvalite (färgåtergivning, skärpa osv) och har mycket lätt för att få störningar i bilden (ej tillräckligt avskärmad kabel till skärmen?). Ingen vidare värst högkvalitativ skärm med andra ord. Men allt beror ju på vilka krav man ställer och vilken budget man har. Skall man bara surfa med skärmen så går det väl an, men tänker man arbeta med bildhantering, videoredigering eller liknande är det inte mycket att hänga i granen.

En annan detalj är storleken. Den är grymt djup för att vara en 19" skärm anser jag. Jag jämför då med en betydligt dyrare SONY skärm och en LaCie Blue 19" som ej är likad jupa, men ack ngt. bredare (vilket ej gör lika mkt som djupet).

Jag handlade min när macoteket hade drive på Q910S för länge sedan och gav under 2000kr för den.

1
Bevaka tråden