Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

frågor om iBook, behöver tips

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-11 20:50

Hej!
Jag är en relativt fattig student som nu ska köpa min allara första egna Mac. Jag funderar mycket starkt på en 12" iBook då det känns bra för min ekonomi.
Nu till saken. Jag gillar att arbeta i Illustrator och InDesign samt Photoshop (endast för att jag tycker det är skoj). Jag ska även ha datorn till att surfa med och ordbehandling.

Hur mycket minne behöver man?
Räcker det att uppgradera till 384mb eller behövs verkligen 640mb? Jag tänkte just till det ändamålet jag ska använda laptopen till. En extra tuselapp känns riktigt rejält i min plånbok nämligen.

Så här tänkte jag mitt köp:
12" iBook
40 gb hårddisk
384mb ELLER 640mb minne

Vad rekommenderar ni? Hur långt räcker 384mb? Tänk på att tuselappen är MYCKET pengar för mig som är fattig student. Hur nödvändigt är det?
Förresten, rekommenderar ni att man köper 12" eller 14"

/ Johan

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-03-11 21:03

Jag kör en 14" med 640mb ram, kör Illustrator och photoshop utan några större problem.

Älskar min ibook mer och mer för varje dag

  • Oregistrerad
  • 2004-03-11 21:06

Kan ju säga att man helst ska köpa så lite minne som möjligt från apple och köpa resterande minne från t.ex macoteket då apple's minnespriser är snäppet över alla andra vanligtvis.
Men 384 funkar; du kommer dock bli överlycklig den dagen du uppgraderar till 649mb och inser att datorn kan vara snabb också

  • Medlem
  • 2004-03-11 23:06
Ursprungligen av Jonny Larsen:

Kan ju säga att man helst ska köpa så lite minne som möjligt från apple och köpa resterande minne från t.ex macoteket då apple's minnespriser är snäppet över alla andra vanligtvis.