Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ibook - router - pc

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 18:49

Okej så här är det:
Jag har en ibook och en pc som båda är kopplade till en router som i sin tur är kopplad till ett adsl-modem. Jag vill nu föra över filer från pc:n till ibooken, hur ska jag göra?

Snälla förklara så grundläggande ni bara någonsin kan (alltså mer än i de förra trådarna eftersom jag inte förstår allting där)

Jag vet att det finns ett antal liknande trådar men jag får helt enkelt inte till det och det vore ju väldigt kul om det kunde lyckas någon gång...

tack på förhand

  • Medlem
  • 2004-03-09 18:56

Döp PC:n till något du kan komma ihåg. Det gör du genom att högerklicka på "den här datorn" och välja rätt tab. Det ser lite olika ut i olika versioner av Windows, men om du rotar runt... alternativt kan du använda det namn som redan står i första rutan.

Sedan trycker du cmd (bulle, runa)-k, eller väljer Gå-anslut till server... skriv in smb://det namn du valde

Då borde du komma åt utdelade mappar från PC:n

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-09 19:13
  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 15:42

har windows xp på min pc. har inte riktigt hittat hur jag döper den, någon som vet?
vilket namn då som står i första rutan? fattar inte ju!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 17:01

jag högerklickade på den här datorn och hittade tillslut namnet på pc:n . . . gjorde som du sa och skrev då in smb:// följt av datorns namn . . . fick då upp en ruta som säger "finder kunde inte slutföra åtgärden eftersom viss information i "smb://NAMN" inte kunde läsas eller skrivas. (Felkod-36)

Vad har jag gjort för fel?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 17:03

Som acke tidigare sa hittar du all info på http://www.apple.com/se/smallbusiness/mac_pc/tutorials.html

det är en steg för steg guide där, du borde inte kunna misslyckas

  • Medlem
  • 2004-03-11 17:08

Hej !

Stog inför samma problem när jag fick syn på en artickel i MacWorld nr:1 2003 sidan 67. Nu funkar det att köra nätverk melaan OS X och Windows XP.

Lycka till

Jacco

  • Oregistrerad
  • 2004-03-11 19:20

tack! det ska jag kolla upp

1
Bevaka tråden