Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pb 550 ovanligt livad med panther

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-11 15:19

Har installerat 10.3 (ej ren installation) över 10.2.3 och det är mycket väsen för ingenting numer. Fläkten vaknar till liv utan vidare. Räcker med dn.se för att den ska gå igång. Även det kraftigaste fläktläget. Jag skulle gärna ha kvar Pantern men överväger en come back för Jaggan. Om det inte finns ngn som har en patentlösning på detta problem.

Vi har en PowerBook 550 i stallet som kör Jaguar och fläkten är i stort sätt alltid på i lilla läget. Blir det värre med Panther får jag köpa peltorskydd till honom.

PowerBook 550 en av de högljudda i TiBook-familjen så jag tror du får leva med problemet. Jag har dock inte hört att de skulle väsnas ännu mer med Panther jämfört med Jaguar.

/c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-11 16:33

Det är avgjort ngt som har hänt. Märkbar skillnad jämfört med Jaggan. Men jag kan inte koppla skillnaden till annat än Panthern. Fast det är ju inte säkert att samma skillnad uppträder hos dig. Lite godtyckligt verkar det nog vara. Som nu t.ex. Alldeles ljudlös en lång stund (15-20 min). Kanske är möjligt att det ordnar sig av sig självt. Det vore ju väldigt skönt.

Kom osökt att tänka på en jag känner som dresserat sin skogskatt till att sitta fint och räcka vacker tass. Ett tecken?

/h

1
Bevaka tråden