Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beg. G4 Vad behövs?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Är på jakt efter en mac åt en bekant som tröttnat på sin gamla windoze-burk.
Har hittat rätt mycket G4 powermacar 400MHz:are men undrar vad dom räcker till?
Ska mest användas till Internet, Barnspel och Kontorsarbete.
Hur går OS X på en sån? processorn räcker väl men hur mycket ram måste in?
Ungefär vad är en G4 400:s pc-motsats i prestanda? Han sitter med en gammal Pentium2 400MHz nu...

Prova och gör några sökningar här i forumet så får du snabbt svar på eventuella frågor angående minne och OSX...

När det gäller din sista fråga finns det inga klara besked att ge men om din bekanta skall bara surfa runt, spela barnspel och utföra kontorsarbete med Office och liknande kommer han inte att märka någon större skillnad. Det beror ju på vad han har för OS nu och minne i den gamla burken mm...

Det går inte att jämföra mac och pc rakt av vilket också ger sig oom man letar runt lite grand här på forumet...Du är ju inte den första som undrar...;)

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-03-10 19:17

Har en G4 450 MHz, fungerar bra till surfa, office, iTunes, spela dvd-filmer, vissa icke-krävande spel.
"Känns" snabbare på det mesta än de 600 Mhz P3:or som finns på förra arbetet.

Minne: Rekommenderar minst 256 MB, ju mer minne desto bättre.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 19:34

256MB ram är absolut minimum, men vill man att det ska flyta på bra så bör man ha 512MB i alla fall (enligt mig)

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 20:25

Jag har inga problem med min Powerbook G4 500MHz, den fixar allt jag gör på den. Vilket är surfa, utveckla lite applikationer, len hel del office tyvärr, itunes, dvd, etc. Jag har 512mb minne vilket jag får säga är ett praktiskt minimum.

Jag kör Panther på den och upplever den inte som seg eller något sådant.

En 500 MHz G4 tuggar på ungefär som en 800 MHz P3.

1
Bevaka tråden