Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Refurbished PB?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-10 00:19

Jag gled runt på Apples amerikanska sida och såg att man kunde köpa "refurbished" PB Alu G4:or till schyssta priser, men är tveksam över vad det innebär att köpa en dator som är "refurbished", någon som är insatt/har erfarenhet?

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-10 11:29

Tack, märkte dock redan igår att jag missat en länk som låg i samma stycke där det stod vad det innebar, var väl trött osv

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-10 11:37

Stod inte mycket matnyttigt i tråden iom att jag isåfall ordnar så att datorn blir medplockad via släkt till Sverige, undrar mest hur det ligger till med skicket på datorerna när det gäller repor och mindre men dock märkbart slitage..

I Sverige så säljer dom så kallade "refurbished" prylar som nya. "refurbished" kan vara allt från öppnade kartonger, demoex, DOA prylar som har bytts ut. Skicket skall motsvara nyskick och det får ej vara "begagnade" prylar. Vi i svedala blir faktiskt lite lurade då vi får köpa dessa prylar till nypris hos återförsäljarna. Jag vet folk som har handlat "refurbished" i USA, och dom har varit nöjda med det. Fast det kanske kan variera från fall till fall?

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-10 15:01

Får hoppas man har tur då, för en 12" PB för 10.000 SEK känns aningen för lockande att kunna avstå när priset på en motsvarande iBook i Sverige ligger på 10.300 SEK med studentrabatt.

1
Bevaka tråden