Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur snabb kan en blåvit G3:a bli

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja alltså hur snabb kan en blåvit G3:a bli med hjälp av processoruppgraderingskit och dyl?

Ursprungligen av David Slättne:

Ja alltså hur snabb kan en blåvit G3:a bli med hjälp av processoruppgraderingskit och dyl?

Den kan bli bra mycket snabbare på det mesta med uppgraderad processor (G4) , snabbare hårddisk , mer minne och nytt grafikkort.

Något 3D grafikmonster lär den ju i och för sig aldrig bli men för 3-6000 kronor så kan du få upp prestandan till minst det dubbla och får altivecs fördelar på köpet.

Senast redigerat 2004-03-09 15:55
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-03-09 15:28

http://eshop.macsales.com/Catalog_Item.cfm?ID=5750&Item=STIEG410001MU

Sonnet Encore/ZIF G4/1GHz w/1024k 4:1 Backside Cache. Compatible with PowerMac G3 Beige, G3 Blue&White, G4 'Yikes' PCI Models. New with 3yr Sonnet Warranty. (STIEG410001MU)
$479.99

Det är inte värt att satsa för mycket på en BW bättre att köpa en beg G4 med AGP.

Jag frågar för att jag ev är på jakt efter en så snabb mac som möjligt som fortfarande har ADB-portar. Så jag vet ungefär vad jag ska kika efter på annonsmarknader etc

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-09 15:56
Ursprungligen av David Slättne:

Jag frågar för att jag ev är på jakt efter en så snabb mac som möjligt som fortfarande har ADB-portar. Så jag vet ungefär vad jag ska kika efter på annonsmarknader etc

Du kan ju alltid köpa en Griffin iMate om du absolut måste ha en ADB-port.

  • Medlem
  • 2004-03-09 15:59

Är det inte så att blåvita G3:or har en inbyggd ADP-port utöver usb och Firewireportarna?
Men om du köper en G4 så finns det som Mondo även säger ett antal adaptrar att välja på för att kunna använda ADB tillbehör.

Jag har köpt en iMate och jag förstår nu varför macoteket vägrade lämna några garantier för att det skulle funka. Alltså iMaten funkar säkert som den ska men den löser inte mitt (oseriösa) problem, nämligen att kunna spaka X-plane med mina svindyra CH-spakar som jag köpte till min beiga 7300 en gång i tiden.

  • Medlem
  • 2004-03-09 16:18

Vänta här nu... kostar spakarna mer än det skulle kosta att köpa en G3:a och hotta upp den? Rätt seriösa spakar i så fall.

Det jävliga är att du nog har rätt... Man får väl slänga det här lätt begagnade adb-spakarna. Det känns bara så jäkla motigt. de e ju fina prylar som jag betalde dryga 3000 kronor för bara för att kunna flyga Hornet HOTAS. De e bättre å skaffa USB-spakar och en PC för jösses vad snygga flygsimulatorer där finns för den som vill panga lite också och inte bara flyga trafik-kärror

  • Medlem
  • 2004-03-09 17:15

Tänk så här:

Du har använt de där spakarna ett gäng timmar med ett leende på läpparna. Det finns ingen prislapp på total lycka, så det var väl ett bra köp då? Nu får du väl lägga vantarna på en USB-modell istället.

1
Bevaka tråden