Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta den interna dvd-brännaren, går det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Jag har en tidig version av dom inbyggda dvd-brännarna i min quicksilver. Nu när dvd-brännare av andra märken börjar bli billiga är jag lite sugen på en snabbare.

Min fråga är om jag kan köpa t ex en "Nec 2500A" eller någon annan billig modell, montera den i min quicksilver så att luckan fungerar samt att det ser snyggt ut?

Är det någon som har lyckats med detta?

Finns det några nackdelar, typ att vissa program (iMovie, iDVD osv..) slutar att fungera?

Det skulle sitta fint med ett råd om detta, tack på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 12:15

Byta går bra...
Vad som fukar rätt upp och ner med diskburn, iTunes och iDVD får du kolla i xlr8:s databas...
Pinoneer A03-06funkar i de allra flesta fall, NEC 2500 lär funka (eller? har inte riktigt blykoll) men NEC 1300 har det lite svårare...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 22:19

Jag kan bekräfta att NEC 2500 fungerar i samtliga iApps och stöds av Panter om man har installerat LaCieProfile drivisar... Finns mer info om detta på ovannämnda xlr8yourmac...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-04 00:02

Hejsan.
Om du vill byta din interna DVD så går det alldeles utmärkt för det har jag själv gjort 2 gånger. Jag kan rekommendera Pioneer DVD-RW A06 som är lika med den superdrive apple levererar och den funkar utmärkt med alla I apps. Fulölt kompatibilitet med panther. Kostar heller inte så mycket och köp den via en PC affär så bör den inte kosta dig mer än 1300 kr omkring. Kör själv nu på en Pioneer DVD-RW+ A07 som klara + DVD skivor med och funkar hur bra som helst. Inga extra drivisar eller annat behövs. Ser att du bor i Angered så kontakta www.microstore.se på hisingen så kan du köpa av dem eller www.inetdata.se på Ringön. De är billiga.

lajo

  • Oregistrerad
  • 2004-04-04 08:38

I Quicksilvern får du lossa frontpanelen på själva tray:en för att den skall kunna komma ut genom luckan. Bara att snäppa av.
Pioneer DVR-A07 rekommenderas. Vi har den på hyllan. Bara att rulla ner för backen till Gamlestaden.

1
Bevaka tråden